Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Eindelijk is het zover: na twaalf jaar krijgt de Renault Espace een opvolger. Maar dat is geen klassieke monovolume meer, eerder een MPV die graag een SUV had willen zijn.
In de aanloop naar het salon van Parijs heeft Renault de eerste beelden vrijgegeven van de nieuwe Espace. Die probeert verschillende autotypes met elkaar te mengen en vertoont heel wat kenmerken van een SUV, zoals uitgesproken wielkasten, beschermplaten onderaan de bumpers en een erg hoge gordellijn. Die keuze is zeker niet onlogisch: sinds 1984 groeide de Espace uit tot een groot succes maar de laatste jaren heeft het volledige segment van de grote monovolumes te lijden onder de populariteit van SUV’s en andere cross-overs.
De nieuwe Espace is 4,85 meter lang, te vergelijken dus met de huidige Grand Espace. Verwacht echter geen vooruitgang qua ruimte: hij biedt nog altijd plaats aan zeven inzittenden maar het verlaagde dak maakt hem minder praktisch. Deze eerste beelden laten het interieur nog niet zien, maar wie Vroom.be af en toe bezoekt weet al dat Renault een gloednieuw dashboard ontworpen heeft met een grote tablet in de centrale console.
Op technisch vlak verwachten we onder meer 4Control, een systeem dat ervoor zorgt dat ook de achterwielen meedraaien voor extra wendbaarheid en rijplezier. De Laguna is hier al enkele jaren mee uitgerust. De nieuwe Espace staat overigens op een nieuw platform dat binnen de groep voor verschillende modellen ontwikkeld werd (Nissan X-Trail, opvolger Renault Laguna, …). Onder de motorkap van de Espace liggen kleine 1.6-krachtbronnen, maar op de definitieve details is nog het even wachten. Op 2 oktober toont Renault de nieuwe Espace op het autosalon van Parijs.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.