Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
In juni 2018 kondigden Nissan en Italdesign aan dat ze samen een heel exclusieve versie zouden gaan bouwen van de GT-R ter ere van de 50ste verjaardag van de Japanse sportwagen. Daarom zouden er slechts 50 exemplaren worden gemaakt van deze GT-R50. Vandaag is de auto zo goed als productieklaar en het eerste exemplaar zal worden getoond op het salon van Genève in maart 2020. Klanten die al een GT-R50 hadden besteld, zullen die niet veel later in ontvangst kunnen nemen.
Tegelijk maakt Nissan van de gelegenheid gebruik om te melden dat er “nog een paar exemplaren” van de 50 geplaande stuks beschikbaar zijn. Dat is toch merkwaardig, want doorgaans wordt voor beperkte reeksen als deze gevochten. Verzamelaars worden ongetwijfeld afgeschrikt door het wel heel forse prijskaartje van het monster: 990.000 euro exclusief btw, of bij ons zo’n 1,2 miljoen euro. Ter herinnering: in België kost een basis-GT-R van 570 pk (tegenover 720 pk in deze GT-R50) 102.000 euro…
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.