Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
We hebben niet lang moeten wachten op de OPC-versie van de nieuwe Corsa. De Renault Clio RS, Peugeot 208 GTI en VW Polo GTI weten wat hen te wachten staat.
De vorige Corsa OPC liet bijzondere herinneringen achter: de motor werkte als een duiveltje in een doosje maar het chassis was niet in staat om het vermogen over te brengen. Alleen de speciale Nürburgring-versie kon wat orde op zaken zetten. Ook de nieuwe Corsa OPC heeft veel vermogen. De 1.6 turbo levert 207 paarden en een koppel van 280 Nm. De Opel Corsa OPC vlamt dus over het asfalt, haalt 100 km/u in 6,8 seconden en heeft een topsnelheid van 230 km/u.
Qua stijl volgt deze Corsa de OPC-filosofie. Discretie is er dus niet bij. Grote luchtinlaten, een smalle luchtopening op de motorkap, spoilers (sober of opvallend, aan jou de keuze), een dubbele Remus-uitlaat, een diffuser enzovoort. Het interieur blijft niet achter met Recaro-zetels en kleine accenten zoals een afgevlakt stuurwiel, sportpedalen en tot slot specifieke tellers en een OPC-versnellingspook.
De 1.6 turbomotor brengt zijn vermogen naar de voorwielen via een handgeschakelde zesversnellingsbak. Veel vermogen is zinloos zonder controle, daarom heeft het chassis een regelbare FSD-ophanging die voortdurend de instelling van de schokdempers aanpast. Het 10 mm lagere chassis heeft ook verschillende rijmodi die inwerken op de tractiecontrole en het ESP. Goed nieuws voor wie graag het circuit opzoekt: je kunt het volledig uitschakelen.
De Nürburgring-versie is er niet meer, maar Opel biedt een Performance Package met 18-duimsvelgen, een sportiever onderstel, dikkere Brembo-remmen en … een mechanische zelfsper. Vooral dat laatste is uitstekend nieuws.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.