Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Peugeot geeft de 3008 cross-over en zijn monovolumebroertje 5008 een kleine opfrisbeurt. De aandrijving verandert niet, het blijft beperkt tot een kleine esthetische operatie.
Na vier jaar vond Peugeot de tijd rijp om zowel de 3008 (inclusief de dieselhybride HYbrid4) als de 5008 een kleine facelift te geven. Beide modellen hebben vrij succesvol eerste deel van hun carrière achter de rug, met ongeveer 750.000 verkochte exemplaren waarvan dik tweederde 3008’en. Veel heeft Peugeot dan ook niet veranderd.
Bij de 5008 zien we een nieuwe grille en bumper en hertekende koplampen. ‘Facelift’ mag je hier dus erg letterlijk nemen. De look sluit zo wat beter aan bij de recente stijlkenmerken van het merk. In het interieur is de middenconsole voortaan afgewerkt met een nieuwe lasergravure.
De 3008 (inclusief de dieselhybride HYbrid4) volgt ongeveer hetzelfde stramien, met een hertekend front waar het chroom contrasteert met de nieuwe zwarte ‘maskers’ van de koplampen. Achteraan kregen de lichten een donkere afwerking en motief met drie klauwen.
Peugeot zorgde ook voor nieuwe kleuren, velgen en materialen en gaf de uitrusting een kleine update. Het ESP werd uitgebreid met een starthulp op hellingen, de ASR met de antispinregeling Snow Motion voor wegen met sneeuw en ijzel. Ook het head-upscherm in meerdere kleuren en de parkeercamera zijn nieuw. Qua motoren blijft alles dan weer bij het oude.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.