Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Met haar zogenoemde jacht op “fake hybrides” schoot de regering-Michel met een kanon op een mug. De regering zou nu overwegen de norm voor fiscale aftrekbaarheid bij te stellen.
Toen de regering-Michel enkele maanden geleden haar Zomerakkoord voorstelde, wilde ze de zogenaamde “fake hybrides” aanpakken, plug-inhybrides die door hun kleine batterij in de praktijk alleen op hun verbrandingsmotor reden, maar wel van het fiscale voordeel van een hybride konden profiteren.
Als norm voor wat als een “echte” en een “fake” hybride werd beschouwd, stelde de regering een batterijcapaciteit van 1 kWh per 100 kilogram autogewicht voorop. In de praktijk kon daardoor zowat geen enkele hybride meer als volwaardige hybride worden beschouwd. Daarop besliste de regering om de norm te verlagen naar 0,6 kWh per 100 kilogram.
Nu zou de regering de norm opnieuw willen verlagen, deze keer naar 0,5 kWh per 100 kilogram. Dat is goed nieuws voor heel wat modellen die als echte hybrides in de markt worden gezet maar voordien uit de boot vielen, zoals de Toyota Prius Plug-in, Hyundai Ioniq Plug-in en Kia Niro PHEV. Ook de Volkswagen Golf en Passat GTE, Audi A3 e-tron en BMW 530e iPerformance worden daardoor als volwaardige hybrides beschouwd.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!