Renault Espace wordt heel discreet wat chiquer

Renault geeft zijn vlaggenschip Espace een technologische opfrisbeurt. Het topmodel krijgt talrijke nieuwe spitstechnologieën, waaronder led-matrixkoplampen en een rijhulp voor in de file.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 26 november 2019
  • Lancering

Renault Espace wordt heel discreet wat chiquer

Door de afkalvende liefde voor de klassieke eenvolumer heeft Renault geprobeerd om het genre te vermengen met andere in deze vijfde generatie van de Espace. Hij kwam in 2015 op de markt, trok meer richting cross-overs en geniet vandaag een facelift. Op cosmetisch vlak zijn de evoluties beperkt en hebben ze vooral betrekking op de voor- en de achterkant, de velgen en de kleuren.

Renault Espace wordt heel discreet wat chiquer

LED Matrix Vision

De facelift brengt echter vooral technologisch nieuws. Zo verschijnt voor het eerst in een Renault een led-matrixsysteem voor de koplampen. De nieuwe Espace geniet bovendien nieuwe rijhulpsystemen, waaronder een geautomatiseerde rijhulp van niveau 2 om de bestuurder in files te ontlasten.

Renault Espace wordt heel discreet wat chiquer

Renault Espace wordt heel discreet wat chiquer

Digitaal instrumentenbord

Aan boord duikt een nieuwe, meer praktische middenconsole op, naast het nieuwe infotainmentsysteem Easy Link van Renault met een scherm dat nu 9,3 duim groot is. Op de topversies wordt dat nog aangevuld met een nieuw digitaal instrumentenbord (10,2 duim) in combinatie met een head-up display.

Renault Espace wordt heel discreet wat chiquer
Renault Espace wordt heel discreet wat chiquer

Renault Espace wordt heel discreet wat chiquer

Lente 2020

Deze gemoderniseerde Renault Espace zal verkrijgbaar zijn met dCi-diesels van 160 en 200 pk en met de benzinemotor TCe 225. Hij komt op de markt in de lente van 2020

Renault Espace wordt heel discreet wat chiquer

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km