BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De toekomstige Bentley Continental GT komt volgend jaar op de markt. Onze fotografen konden al een prototype betrappen zonder al te veel camouflage…
Het huidige model is al op de markt sinds… 2003! In de autowereld van vandaag is dat een eeuwigheid, zelfs al onderging de auto in kwestie heel wat updates. De toekomstige Continenal GT vertrekt vanop een blanco blad en zijn stijl is sterk geïnspireerd op die van de concept EXP Speed 6 die in 2015 werd voorgesteld op het autosalon van Genève. Verwacht echter ook geen totale breuk met het huidige model, maar eerder wat meer strakgetrokken en sportievere lijnen.
MSB, wadisda?
De auto staat op het modulaire platform MSB van de Volkswagen-groep. Die architectuur is ontwikkeld door Bentley en Porsche samen en wordt onder meer gebruikt onder de nieuwe Porsche Panamera. Het toekomstige model wordt gevoelig lichter dan de huidige generatie dankzij het gebruik van aluminium en staal met een hoge elastische weerstand, om de stijfheid te vergroten en het gewicht te drukken. Verwacht echter niet dat hij onder de twee ton duikt!
Onder de (lange) motorkap
Onder de motorkap vinden we de twee huidige motoren, met name de biturbo-V8 van 4 liter en de biturbo-W12 van 6 liter. Er staat ook een hybride aandrijflijn op de planning. Die zou worden overgenomen van de Porsche Panamera S E-Hybrid en zou dus een V6 op benzine combineren met een elektromotor.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...