Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
De Q3 is momenteel het oudste model in het Audi-gamma. Daarom werken de ingenieurs naarstig aan een opvolger.
De iets grotere toekomstige Q3 krijgt vooral een nieuw platform. Daardoor zou hij lichter, stijver en ruimer worden. Het modulaire platform laat ook toe om een plug-inhybride aandrijflijn te integreren. Die komt er waarschijnlijk een jaar na de voorstelling van de Q3 en zal een kleine TSI (van 1,4 of 1,5 liter) en elektromotor gebruiken.
Nog steeds een vijfcilinder
Een RS-versie zou er ook opnieuw komen. Voor die laatste zal Audi wellicht de laatste evolutie van de 2.5 TFSI vijfcilinder gebruiken, die 400 pk produceert. De klassieke diesels en benzines zijn er uiteraard ook, net als de keuze tussen voorwiel- en vierwielaandrijving (Quattro).
Technologisch zal de Q3 een grote sprong voorwaarts maken, met de integratie van een “virtuele cockpit” (het digitale instrumentenpaneel dat we ook terugvinden bij andere Audi-modellen) en verschillende rijhulpsnufjes, zoals fileassistentie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.