Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
In de wandelgangen wordt er gefluisterd dat Volkswagen zijn Arteon-vijfdeurscoupé ook wel als breakversie wil uitbrengen. Die wil vooral een sterk design centraal hebben staan, en zou dus wel eens wat weg kunnen hebben van een shooting brake.
Met de nieuwe Arteon boort Volkswagen een segment aan waarin klanten belang hechten aan design. Denk maar aan de Audi A5 Sportback, die vaak als grote concurrent in één adem met de Arteon wordt genoemd. Dat design is geslaagd, en zou voor VW reden genoeg moeten zijn om de breakversie te overwegen.
Het idee van een break wordt door de Duitsers zelf niet van tafel geveegd. De Arteon zou volgens Wolfsburg zelfs mogen uitgroeien tot een heuse modelfamilie. De zelfverklaarde “avant-garde gran turismo” neemt dan wellicht de 2.0 TDI van 150 en 240 pk over en de 2.0 TSI van 280 pk uit de vijfdeursversie van de Arteon.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.