Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
In 1966 haalde de Ford GT40 op schitterende wijze de overwinning binnen op de 24 uren van Le Mans. Vijftig jaar later viert Shelby deze bijzondere prestatie door de nieuwe GT40 voor te stellen, in samenwerking met Superperformance.
Tijdens de 24 uren van Le Mans in 1966 verpletterde Ford de concurrentie voor de eerste keer. Met de GT40 MKII eiste het automerk meteen de eerste drie plaatsen op. En ook de volgende drie jaren ging Ford met de overwinning aan de haal. Shelby wil deze stunt vieren en de nieuwe uitgave van de GT40 kleurt dan ook zwart met witte banden, net als de winnende wagen van weleer (in handen van Bruce McLaren en Chris Amon). Andere mogelijkheid: blauw en rood.
Deze wagen is geen replica, maar wat Amerikanen een ‘continuation’ noemen. Twee derde van de onderdelen is verwisselbaar met stukken van de authentieke auto’s, en dit nieuwe model heeft een chassisnummer waardoor het terug te vinden is in het GT40-register. Pikant detail: er worden slecht twintig exemplaren geproduceerd...
Dankzij Superperformance en Shelby kan u dit juweeltje kopen voor 169.995 dollar, of zo’n 155.000 euro. Gezien de prijs van de authentieke GT40 (reken hiervoor 6 nullen!) en de prijs van de huidige luxewagens, doet u hier een koopje. Maar voor u uw bestelling doorgeeft, nog even dit: de motor en de aandrijving zijn niet inbegrepen in deze prijs. Voor de motor raadt Shelby trouwens een ‘427’ in aluminium aan, of een V8 van 7 liter. Daarmee komt deze gloednieuwe Ford GT40 bijzonder kort in de buurt het origineel.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!