BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De Skoda Citigo maakt deel uit van het stadsoffensief van de Volkswagen-groep. Bij de andere constructeurs uit de groep rijden er immers bijna identieke tweelingbroers rond: de VW up! en de Seat Mii. Deze facelift moet de Tsjech nog wat meer onderscheiden van zijn Duitse en Spaanse familie.
Met het blote oog zal je het nauwelijks merken, maar de Citigo is 3,4 centimeter gegroeid: voortaan is hij 3,60 meter lang. De groei komt vooral op conto van het hertekende koetswerk: een nieuwe motorkap en nieuw radiatorrooster, aangepaste bumpers en hertekende lichtblokken. Ondanks zijn compacte afmetingen biedt de Skoda Citigo nog wat praktische kofferruimte: 251 liter, dat je met de achterbank neergeklapt kunt uitbreiden tot 951 liter.
Ook het dashboard belandde opnieuw op de tekentafel. Dat kan je in de hogere uitrustingsniveaus twee kleuren geven. Het instrumentenpaneel en het multimediasysteem kregen eveneens een opfrisbeurt. Optioneel kan je de Citigo voorzien van City Safe Drive, een automatische noodremfunctie.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!