Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Verwacht niet teveel van de vermogenssprong: de 2.0 TSI turbobenzine stijgt van 220 pk naar 230 pk. De viercilinder drijft nog steeds de voorwielen aan en kan worden gekoppeld met een manuele versnellingsbak of DSG-automaat. Daardoor bereikt de gezinswagen 100 km/u in 6,7 seconden en een topsnelheid van 250 km/u. Zowel de berline als de break zijn verkrijgbaar in een RS-variant.
De motor van de diesel evolueert dan weer niet: zijn 2.0 TDI levert nog steeds 184 pk en een koppel van 380 Nm vanaf 1.750 tpm. Dat lagere vermogen levert uiteraard niet dezelfde prestaties op als de benzine: 0-100 km/u in 7,9 seconden en een topsnelheid van 232 km/u. In tegenstelling tot de benzine is hij dan weer wel verkrijgbaar met vierwielaandrijving. Kies je daarvoor, dan moet je ook kiezen voor de DSG-automaat met zes verzetten.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!