Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Hoog tijd voor de facelift halverwege de carrière dus. Die blijft eerder bescheiden, in tegenstelling tot die van de Octavia. Geen gesplitste lichtblokken dus, maar wel gewijzigde bi-xenonexemplaren. Ook de voorbumper en de achterlichten werden hertekend. Er staan ook nieuwe 15-, 16- en 17-duimsvelgen op het programma.
Binnenin zien we nieuwe inzetstukken en enkele gewijzigde lijnen in het dashboard. Het infotainmentsysteem krijgt een upgrade met uitgebreide connected-diensten, inclusief een smartphone-app, en je kunt voortaan ook kiezen voor een wifi-hotspot aan boord.
De belangrijkste wijziging vinden we wellicht onder de motorkap: daar ruimt de 1.2 TSI plaats voor een nieuwe driecilinder: de 1.0 TSI. Die is verkrijgbaar in twee vermogensvarianten (95 en 110 pk) en is zowel in de vijfdeurs als in de Spaceback te kiezen. Skoda geeft een gemiddeld verbruik op van 4,4 l/100 km voor de 1.0 TSI 95 (101 g/km CO2) en van 4,5 l/100 km voor de 1.0 TSI 110. De nieuwe TSI-blokken vullen de rest van het motorgamma aan, dat verder nog bestaat uit een 1.4 TSI van 125 pk, een 1.4 TDI van 90 pk en een 1.6 TDI van 116 pk.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!