Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
We hebben geduld moeten oefenen, maar nu is het zover. Subaru presenteert de nieuwe Legacy, te beginnen met de versie voor de Amerikaanse markt. Het is nog even wachten op de eigenschappen van de Europese modellen, maar dit geeft al een goede indicatie.
Qua design zorgt Subaru zeker niet voor een revolutie. Sommigen zullen zeggen ‘discreet en elegant’, anderen ‘banaal’. Onze mening ligt ergens in het midden. Het goede nieuws is dat Subaru zijn tradities voortzet, zoals standaard vierwielaandrijving en de boxermotor met horizontale cilinders.
Safety first
Subaru maakt zijn achterstand in veiligheidsuitrusting goed en voorziet de Legacy van een centrale camera die waakt over de dode hoeken en over het verkeer wanneer je achteruit rijdt en waarschuwt als de auto van zijn rijvak afwijkt. Ook een adaptieve snelheidsregelaar en antibotsfunctie met automatische noodrem zijn aanwezig.
Motoren
Momenteel kennen we alleen de krachtbronnen voor de Amerikaanse markt: een 2.5 viercilinder boxer met 175 pk en een 3.6 zescilinder boxer met 256 pk. Beide motoren worden standaard gekoppeld aan een continu variabele automaat, de Lineartronic CVT.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.