Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
In Noord-Amerika biedt de constructeur een nieuwe optie aan die de Model S Plaid meer geschikt maakt voor het circuit.
Met zijn meer dan 1.000 pk is de Tesla Model S een van de sterkst presterende berlines ter wereld, en het internet staat vol filmpjes waar de elektrosedan op de dragstrip gehakt maakt van zowat elke tegenstander. Ook op circuit lijkt de nochtans dik twee ton zware vijfdeurs zich aardig uit de slag te trekken, maar hij kampt met één groot probleem: de remmen zijn ontwikkeld voor gebruik op de openbare weg, niet op circuit. Ze gaan daar namelijk snel oververhitten en de remprestaties gaan erop achteruit, waardoor de bestuurder zich moet gaan inhouden. Daarom biedt Tesla nu een nieuwe optie aan voor wie de elektrische overmacht van zijn Model S Plaid onder alle omstandigheden wil kunnen benutten: koolstofkeramische remmen.
De optie staat voor 20.000 dollar (ruwweg 18.000 euro) in de Amerikaanse configurator van Tesla en zou vanaf half 2022 beschikbaar zijn.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!