Toekomstige Skoda Octavia geeft zijn geheimen prijs

Hoewel hij zijn camouflage nog moet afwerpen, geeft de volgende generatie van de Skoda Octavia al een groot deel van zijn geheimen prijs. Hij is groter, praktischer, beter uitgerust en hybride, zodat hij alles in huis heeft om een succesnummer te worden.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 29 oktober 2019
  • Toekomst

Skoda zal de vierde generatie van zijn bestseller officieel onthullen op 11 november. Om ons ongeduld echter te temperen geeft het Tsjechische merk alvast heel wat informatie prijs.

Ereplek voor Combi

Omdat de breakversie van de Octavia bijzonder populair is (hij is de meest verkochte break van Europa) lanceert Skoda de vierde generatie begin 2020 eerst als Combi. De berline volgt een paar weken later. Deze vierde Octavia Combi wordt 2,2 centimeter langer en 1,5 centimeter breder dan zijn voorganger. Zijn koffer zou voortaan 640 liter slikken (600 liter voor de berline) en de beenruimte achterin gaat er volgens Skoda nog licht op vooruit.

Meer premium

De nieuwkomer bevestigt de meer premium evolutie van de populaire Tsjech. Hij wordt de eerste Octavia met ledmatrixkoplampen en de eerste Skoda met een head-up display. Aan boord vinden we ook een nieuwe virtuele cockpit met een groot scherm van 10 duim. Afhankelijk van de uitrusting kan ook het scherm op het dashboard een diameter krijgen van 10 duim.

‘Intelligente’ details

De nieuwe Octavia zou geen echte Skoda zijn als hij niet zou zijn uitgerust met een hele resem slimme kleine vondsten om het dagelijkse leven te vereenvoudigen. Zo verschijnt op de binnenspiegel bijvoorbeeld een USB-C-poort om er een dashcam op te laden of een ander accessoire dat op de voorruit wordt bevestigd. In de bestuurdersdeur zit een bergvak, waar niet langer enkel plaats is voor een paraplu maar ook voor een borstel om sneeuw weg te vegen.

Tot slot wordt de Skoda Octavia ook aangeboden met nieuwe hybride, plug-inhybride en CNG-motorversies (waar we hier verder op ingaan), naast de gebruikelijke benzine- en dieselmotoren.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km