Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
2020 zal duidelijk niet de geschiedenis in gaan als het beste jaar voor de Belgische automarkt: in vergelijking met het jaar ervoor is de markt met 21,5 procent gekrompen. Volkswagen, BMW en Peugeot hebben de Top 10 van de best verkopende merken van ons land gedomineerd. Maar welke modellen waren de sterren van 2020?
Dacht je aan de VW Golf? Neen, die staat pas op de derde plaats in de lijst die Febiac heeft opgemaakt. De kampioen van onze markt is de Citroën C3. In 2020 zijn er meer dan 10.000 exemplaren van ingeschreven en daarmee was hij goed voor de helft van alle nieuwe Citroëns in ons land vorig jaar. Ook de Fiat 500 blijft een vaste waarde op onze markt, met meer dan 9.000 exemplaren.
De golf staat op de derde plaats, bijna gelijk met de Renault Clio en de Mercedes A-Klasse. Vervolgens komt de Skoda Octavia, net voor de populairste premium SUV van ons land, de XC40 van Volvo.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.