Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
We waren evenmin dolenthousiast toen we achter het stuur kropen, maar dit vijftal wist ons over de hele lijn bijzonder aangenaam te verrassen.
Het moet niet eenvoudig zijn om in de schaduw van de Qashqai te leven. De Pulsar is een traditionele berline die zich richt naar de trouwe Nissan-klanten die de stap naar de Crossover niet hebben gemaakt. De Pulsar heeft geen sexy uiterlijk, maar hij heeft wel alles mee: een fantastische wegligging, een sereen rijgedrag en een zuinige diesel. Wat wil je nog meer.
Er waait een frisse wind bij de stadswagens met de Renault Twingo, Smart forfour, Citroën C1, Toyota Aygo, Peugeot 108 en Hyundai i10. Deze nieuwe lading stadsmussen zijn allemaal vernieuwd en tonen bijzonder guitig en verleidelijk. De Celerio daarentegen kiest voor de absolute discretie en verdwijnt op die manier naar de achtergrond. Nochtans behoren zijn rijgedrag, binnenruimte, het verbruik en zijn pittige motor tot de besten van de klas. De Celerio? Ja mijnheer!
Je bent op zoek naar een genereuze SUV die volledig en luxueus is uitgerust? Al je vrienden raden je aan om richting Audi Q, BMW X of Mercedes-aanverwanten te kijken… Maar voor wie de merknaam van ondergeschikt belang is, die raden we aan om plaats te nemen achter het stuur van de Kia Sorento: het rijgedrag ging er ten opzichte van z’n voorganger met rasse schreden op vooruit en hij rijdt op alle vlakken een niveau hoger. Laat je vooral verbazen door het erg mooie en grote interieur.
Gepositioneerd tussen de grote berlines (genre Audi A6) en de limousines (Mercedes S), moet de Genesis afrekenen met hoofdzakelijk Duitse concurrenten. Niet evident voor een Koreaan… En toch. Voor een prijskaartje van 64.999 euro krijg je een wagen die is uitgerust als de villa van een profvoetballer en die, wat mij betreft, prima rijdt. Hiermee bespaar je snel 10.000 à 15.000 euro ten opzichte van een Duitse concurrent.
Wanneer je “Jeep” zegt, denk je meteen aan de grote uit de kluiten gewassen Grand Cherokee of aan de extreme moddervretende Wrangler. Nochtans wil Jeep ook een deel van de Europese markt verleiden en dat doet het met een compacte SUV, de Renegade. Die plaatst zich netjes tussen een Renault Captur en een VW Tiguan en mikt ook op het premium cliënteel. En waarom ook niet? Deze expressieve verschijning is in hoge mate personaliseerbaar, rijdt bovendien goed en is in zijn TrailHawk-variant onklopbaar op onverharde wegen.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...