Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Velen zagen er de opvolger van de SM in, de coupé uit de jaren 70 die op de DS gebaseerd was, maar een Maserati-V6 had. Hij bevatte alles wat Citroën eind jaren 80 kon bieden, en zelfs meer: een meesturende achteras, geëvolueerde luchtvering, tractiecontrole, omgekeerd openende deuren,… een heus technologiefestival.
Onder de kap plaatste Citroën de krachtigste motor uit zijn gamma: de V6-benzine van drie liter en 24 kleppen uit de XM. Die stuurde ongeveer 200 pk naar de voorwielen via een manuele vijfversnellingsbak, waardoor hij 220 km/u haalde. Al bij al bescheiden, vergeleken met de krachtigere motoren van de Duitse concurrentie.
In 1990 presenteerde Citroën een conventionelere evolutie van het concept. Deze keer ging het niet om een berline, maar om een coupé. De bravere auto kreeg desondanks een hertekende middenconsole mét navigatiesysteem. Revolutionair voor die tijd. De V6 bleef ongewijzigd, maar de manuele bak werd ingeruild voor een viertrapsautomaat.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...