Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Na de uitstekende relatie met Peugeot besliste het Italiaanse designhuis Pininfarina op het salon van Genève van 2001 een conceptcar voor Citroën te maken. Kwam die er op bestelling van de Fransen of was het initiatief puur Italiaans? Zowel Citroën als Pininfarina wouden daar destijds niet veel over kwijt.
Stijl van de grote Citroëns
De designer van het Italiaanse huis gebruikte de culturele waarden van de referentiemodellen van Citroën als inspiratie. De Osée was breed en laag en zijn strakke lijnen knipoogden duidelijk naar de DS en de SM. Bovendien doken de Citroën-visgraten zowat overal op de auto op, van de luchtinlaten over de lichtblokken tot het interieur. Zo was er geen twijfel mogelijk…
Maar dat is niet alles: zelfs de stoelopstelling was geïnspireerd op het visgraatlogo, met op de punt de bestuurderszit. Die bestuurder keek op een futuristisch dashboard dat volledig in metaal en stof was gemaakt. Een lcd-scherm tussen de tellers deed ook dienst als binnenspiegel. Er was slechts één deur uit een groot stuk waar ook de voorruit in zat en die opende zoals de glazen stolp van een straaljager.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.