BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Bugatti Type 57 is de Bugatti uit de tijd van de grote tourers van eind jaren 30. Hij bevat alle technische ontwikkelingen uit de racerij die werden geoptimaliseerd voor weggebruik. Hij kreeg koetswerken van de meest prestigieuze koetswerkbouwers en kreeg zowat alle formaten: berline, cabriolet, coupé, roadster,… De Galibier, Ventoux, Atalante en Atlantic hebben vandaag een legendarische status. Vooral de twee laatste zijn gegeerd op veilingen omwille van hun zeldzaamheid. Goed om weten: de fabriekskoetswerken werden meestal ontworpen door Jean Bugatti.
Onder de lange motorkap vinden we een grote traditie van het merk terug: een achtcilinder in lijn met dubbele bovenliggende nokkenassen. Naar goede Bugatti-gewoonte is de cilinderkop niet afneembaar en maakt hij integraal deel uit van het motorblok. Zijn afwerking is zo verzorgd dat hij perfect in een vitrine zou kunnen staan. Zeker vergeleken met de met plastic afgedekte motorblokken van vandaag…
De motor was niet alleen geweldig, maar klonk ook zo en bood heel wat vermogen voor die tijd. De 3,2 liter grote motor ontwikkelde minstens 135 pk in zijn traditionele versie. De versie met compressor (57C) produceerde 160 pk. De uiterst zeldzame 57S had dan weer 180 pk dankzij nieuwe nokkenassen, en deed het zonder turbo. De ultieme versie is natuurlijk de 57SC, die een compressor toevoegt en minstens 200 pk garandeert. Niet slecht voor de jaren 30…
Maar het beste is het motorkarakter: de motor klom gespierd en verrassend makkelijk in de toeren tot meer dan 5.000 tpm. Bovendien was hij redelijk betrouwbaar en was hij gekoppeld aan een vierversnellingsbak zonder synchro. Het chassis was ook zuiver Bugatti: een starre voor- en achteras en tot 1938 mechanische remmen. Vanaf dat jaar switchte Bugatti naar hydraulische remmen en telescopische schokdempers.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...