Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Zo ontstond in 1991 de Griffith, een auto zonder veel technische franjes: een buizenchassis, een koetswerk in glasvezel, achterwielaandrijving, een goede manuele versnellingsbak en onder de motorkap een bij Rover geleende V8. Die had voor de gelegenheid wel een testosteronkuur ondergaan: van 4,0 liter en 240 pk tot 5,0 liter en 345 pk, TVR bood een breed en indrukwekkend gamma.
Vandaag lijken die vermogenswaarden niet zo bijzonder, maar je mag niet uit het oog verliezen dat de Griffith niet veel meer dan een ton woog en dat hij geen enkel vorm van elektronische rijhulpmiddelen kende. Hij reed woest en brutaal maar kon de meest prestigieuze Italiaanse en Duitse sportwagens van zijn tijd achter zich laten terwijl uitlaat luid bulderde.
De Griffith is ongetwijfeld een van de meest geslaagde ‘moderne’ TVR’s: de Rover-V8 was veel betrouwbaarder dan de zescilinders die erna kwamen, zijn lijn was elegant en bij gebrek aan elektronica was het onderhoud veel eenvoudiger. Tot 2002 werden er bijna 2.400 exemplaren van gebouwd, wat een mooi resultaat was voor de ambachtelijke constructeur. Maar het merk heeft het lang heel moeilijk gehad om zijn modellen te exporteren…De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!