Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
In 2024 brengt Volvo een nieuwe generatie op de markt van zijn middelgrote SUV XC60, en die krijgt een puur elektrische aandrijving. Dat meldt het Australische magazine Caradvice. Het is te zeggen: de puur elektrische versie is bevestigd en “de woordkeuze van Volvo’s aankondiging suggereert heel sterk dat geen verbrandingsmotoren zullen worden aangeboden in het nieuwe model”, zo schrijven onze collega’s. Wat dat vermoeden bevestigt, is de eerdere verbintenis van Volvo dat vanaf 2025 minstens de helft van zijn verkopen uit elektrische modellen zal komen. Tegen 2030 zal het merk enkel nog EV’s produceren. Nochtans zal de grote broer van de XC60, de grote SUV XC90, wel nog de keuze laten tussen elektrische of hybride aandrijflijnen.
Al die elektrische auto’s hebben ook batterijen nodig. Vandaag koopt Volvo die nog extern in, maar daar willen de Zweden verandering in brengen. Samen met Northvolt, een bedrijf dat de Europese autosector ondersteunt bij de bouw van eigen batterijfabrieken, wil de Zweeds-Chinese constructeur een eigen productiefaciliteit voor accu’s oprichten in Europa. Die moet goed zijn voor 50 GWh aan batterijen per jaar vanaf 2026, voldoende om 500.000 EV’s aan te drijven.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!