Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Met zijn ‘ruimtetuig’ XL1 heeft Volkswagen opschudding veroorzaakt. De XL1 gebruikt het summum van de technologie met maar één doel: zo weinig mogelijk verbruiken. De technologie van deze ‘supercar’ met belachelijk laag verbruik gaat niet verloren: de up! maakt er ook gebruik van in dit eerste conceptmodel.
De aandrijving werd direct overgenomen van de XL1: het gaat om een 0.8 tweecilinder diesel (een halve 1.6 TDI eigenlijk), gekoppeld aan een elektromotor en een DSG-versnellingsbak met zeven versnellingen. De totale vermogen bedraagt 55 kW en ook het koppel valt gunstig uit: 215 Nm. Voor zo’n kleine auto is dat ruim voldoende.
Achter dit concept schuilt een hele strategie: VW wil van zijn seriemodellen hybrides afleiden met batterijen die je aan het stopcontact kunt opladen (plug-intechnologie). De batterij kan in het geval van de up! een autonomie van 50 km halen. De 100 procent elektrische modus is dus vaak bruikbaar, zelfs tot 125 km/u.
Binnenkort krijgt de Golf hybride een gelijkaardig aandrijving, met een 1.4 TSI als verbrandingsmotor en in totaal ongeveer 200 pk. Ook hier doet VW een beroep op plug-intechnologie die toelaat mooie afstanden af te leggen zonder brandstof te verbruiken.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!