IndiGo, het automotive OS volgens TomTom

Net zoals Google dat doet met Android Automotive heeft de Nederlandse GPS-gigant zijn eigen centrale systeem ontwikkeld dat geïntegreerd kan worden in eender welk voertuig.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 01 december 2021
  • Comfort
  • 3.621 weergaven

Nog niet zo lang geleden ontwikkelden automerken elk hun eigen multimediasysteem. Sommigen waren performant, anderen... minder, maar ze waren stuk voor stuk verschillend. En toen kwam Google om alles te veranderen. Het principe is eenvoudig: een identieke basis die door de autobouwer gepersonaliseerd kan worden. Een strategie die het Amerikaanse bedrijf succesvol toepaste in de de wereld van de smartphones. Nu start TomTom met een gelijkaardig systeem. 

Een systeem voor alles

De Nederlandse GPS-specialist wil automerken een systeem bieden dat het geheel van de functionaliteiten van de auto groepeert, met IndiGo dat alles regelt. Nu ja, na de chauffeur natuurlijk. Maar paradoxaal genoeg is het volledige systeem gebaseerd op Google Automotive, zijn directe concurrent. Een project dat niet echt veel zin heeft dus? Niet echt... 

Bestaande partnerships 

TomTom heeft één groot voordel. Het ontfermt zich al over het 'navigatie' gedeelte van heel wat autobouwers, dus waarom niet verder gaan? "We hebben doorheen de jaren geleerd dat softwareontwikkeling traag en duur kan zijn voor autobouwers. TomTom IndiGo is het perfecte antwoord op de noden van onze klanten." En jij, welk systeem verkies jij, dat je automerk, van Google of dat van TomTom?


Wil je steeds het laatste autoadvies ontvangen?

Vond je dit artikel interessant en wil je steeds het laatste autoadvies, autoweetjes en tips meteen in je mailbox? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:


Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Citroën-logo: terug naar het prille begin

Citroën-logo: terug naar het prille begin

Het merk met de ‘double chevron’ heeft zijn nieuwe logo onthuld. Nu ja, ‘nieuw’… Dit 10de logo in de geschiedenis van Citroën keert eerder terug naar het originele ovale logo uit 1919. Ken je dat nog?

Lamborghini stopt (definitief) met de productie van de Aventador

Lamborghini stopt (definitief) met de productie van de Aventador

Het zou eigenlijk eerder stoppen, maar de productie werd verlengd omdat een aantal exemplaren van het model verloren gingen toen een autotransportschip eerder dit jaar zonk.

Peugeot e-208 vernieuwd: hij belooft een rijbereik tot 400 km

Peugeot e-208 vernieuwd: hij belooft een rijbereik tot 400 km

Peugeot spijkert de elektrische versie van zijn 208 bij. Op het menu: een verbeterde efficiëntie, maar ook een krachtigere motor!

Alpine: de A110 R, de ‘radicale’ berlinette, komt eraan!

Alpine: de A110 R, de ‘radicale’ berlinette, komt eraan!

Deze A110 R wordt voorgesteld als de ultieme expressie van lichtheid en prestaties. Daarmee moet hij Alpine in schoonheid het tijdperk van de verbrandingsmotoren laten afsluiten bij de overgang naar de elektrische toekomst...

Aanbevolen tests voor jou

Kia Sportage vs. Toyota RAV4: strijd der plug-ins!

Kia Sportage vs. Toyota RAV4: strijd der plug-ins!

Heeft de zeer aantrekkelijke Kia Sportage het in zich om ’s werelds best verkochte auto te verslaan? Het antwoord ligt in een confrontatie tussen de plug-in hybride versies van deze twee sterren binnen het SUV-segment.

3,5 /5 Test: Suzuki Vitara Strong Hybrid, discrete efficiëntie

Test: Suzuki Vitara Strong Hybrid, discrete efficiëntie

De Vitara heeft de luxe om zichzelf de nieuwe ‘full hybrid’ aandrijving van Suzuki cadeau te doen. Een stevige extra troef in tijden van hoge brandstofkosten?

3,5 /5 Eerste test: Volkswagen ID. Buzz, elektrisch en sympathiek

Eerste test: Volkswagen ID. Buzz, elektrisch en sympathiek

Met de look van een futuristische T1 wekt de nieuwe elektrische minibus van Volkswagen onmiskenbaar veel sympathie op. Volstaat die troef om te overtuigen?

3,9 /5 Test: DS 7, performanter dan ooit!

Test: DS 7, performanter dan ooit!

Aan het begin van de zomer gaf DS zijn 7 een opfrisbeurt. Op het programma stonden een aantal esthetische en technologische verbeteringen, maar vooral een nieuwe ‘DS Performance’-uitvoering! Volstaat dat om het hoofd te bieden aan de concurrentie?

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Deze ‘Belgische’ Ferrari stond mee aan de wieg van de F40

Deze ‘Belgische’ Ferrari stond mee aan de wieg van de F40

Er werden vijf exemplaren gebouwd van de Ferrari 288 GTO Evoluzione, en dit exemplaar werd geleverd aan onze landgenoot Jean Blaton.

Ford gebruikt Bluetooth om kans op ongelukken te verkleinen

Ford gebruikt Bluetooth om kans op ongelukken te verkleinen

De technologie moet helpen om fietsers en voetgangers beter te detecteren.

Tesla verhoogt de prijzen van zijn Superchargers

Tesla verhoogt de prijzen van zijn Superchargers

In heel Europa moet je rekenen op een prijsstijging van ongeveer 25%!

5 dingen die je moet weten voor je koopt: Toyota Celica MK4, wereldkampioen!

5 dingen die je moet weten voor je koopt: Toyota Celica MK4, wereldkampioen!

De Toyota Celica MK4, die in 1990 wereldkampioenschap rally won in de handen van Carlos Sainz, heeft zijn intrede gedaan in de wereld van de verzamelaars, nu alle geproduceerde exemplaren minstens 30 jaar oud zijn. Maar wat moet je weten voor je overweegt om er één te kopen?

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 27.950
2021
14 km

Benzine, Manueel

€ 19.990
2022
1.000 km

Benzine, Manueel

€ 23.750
2021
6 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 39.990
2021
16.500 km

Automaat

€ 67.900
2020
28.030 km

Benzine, Manueel

€ 15.490
2020
23.750 km

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km