Dit is de Belgische prijs van de Peugeot (e-)3008 (2024)

Voor een hybride Peugeot 3008 moet je minstens 38.370 euro rekenen, terwijl de goedkoopste elektrische versie een vanafprijs heeft van 49.500 euro.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 04 december 2023
  • Kosten

Na afgelopen september te zijn voorgesteld, is de derde generatie Peugeot 3008 nu bestelbaar in België. In eerste instantie zijn enkel de Hybrid 136 en de elektrische motorisatie van 210 pk te bestellen in de uitrustingsniveaus Allure en GT. Op de prijzen van de plug-inhybride varianten, de elektrische versie met twee motoren en die met de grote batterij van 98 kWh en 700 km autonomie is het dus nog even wachten.

Peugeot 3008 hybride vanaf €38.370

De mild hybride benzinemotor van de 3008 werd overgenomen van de vorige generatie en ontwikkelt 100 kW (136 pk) en 230 Nm koppel. Hij wordt steeds gekoppeld aan een automaat met 6 versnellingen en bereikt in 11,2 seconden 100 km/u, voor een topsnelheid van 201 km/u. Geen raket, dus, maar hij kan wel een gemiddeld verbruik voorleggen van 5,5 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 124 tot 127 g/km. Deze eerste motorisatie op benzine is beschikbaar vanaf 38.370 euro als Allure en vanaf 42.870 euro als GT.

e-3008 vanaf €49.500

Wat de elektrische versies betreft, is enkel de instapversie met een motor op de vooras van 157 kW (210 pk) en 343 Nm koppel beschikbaar op dit moment. Zijn batterij van 73 kWh zou hem in staat moeten stellen om tot 525 km autonomie te halen. Is hij plat, dan kan je hem van 20 tot 80% bijladen in een halfuur tijd dankzij zijn maximale laadvermogen van 160 kW. Deze eerste elektrische variant van de Peugeot 3008 wordt aangeboden vanaf 49.500 euro als Allure en 54.500 euro als GT. De eerste leveringen van beide motorisaties zouden vanaf het eerste kwartaal van 2024 moeten plaatsvinden.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Peugeot? Kies uit meer dan 45.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Peugeot-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Dit is de Belgische prijs van de Ford Kuga 2024

Dit is de Belgische prijs van de Ford Kuga 2024

De prijslijst van de Ford Kuga facelift, met standaard Sync 4 en een XXL-aanraakscherm, is bekend. Het goedkoopste model kost 38.705 euro in België.

Dit is de Belgische prijs van de Renault Rafale

Dit is de Belgische prijs van de Renault Rafale

De Renault Rafale is voorlopig enkel beschikbaar als E-Tech Full Hybrid met 200 pk en heeft een Belgische vanafprijs van 44.000 euro als Techno.

Dacia: meer standaard veiligheidsuitrusting dankzij EU

Dacia: meer standaard veiligheidsuitrusting dankzij EU

De Dacia Sandero en Jogger krijgen meer standaard veiligheidsuitrusting dankzij de GSR II-regelgeving van de EU. Dit is wat er allemaal verandert.

Nieuwe nomenclatuur Volvo: zo is het gamma opgebouwd (2024)

Nieuwe nomenclatuur Volvo: zo is het gamma opgebouwd (2024)

Zeg niet langer Recharge, Volvo heeft besloten zijn elektrische modellen voortaan allemaal een ‘E’ te geven, terwijl de plug-inhybrides terug naar hun oude naam gaan. En er zijn ook upgrades voor de voormalige (X)C40 Twin Motor.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.599
7 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 53.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Diesel, Automaat

€ 36.785
2020
29.990 km