Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Net zoals de Model 3 en de Model Y stappen de vernieuwde S en X over op een handenvrijsysteem via je smartphone om de auto te openen, te sluiten en te starten. De huidige versies gebruiken nog een afstandsbediening, weliswaar ook al met handenvrijfunctie.
Hoewel Tesla eind vorig jaar een nieuwe generatie batterijcellen heeft onthuld, behouden de S en X (voorlopig?) dezelfde batterijen als voordien. Er is echter wel wat gesleuteld aan hun interne chemische samenstelling en de koeling is drastisch geoptimaliseerd. Daardoor kan de accu sneller opladen (tot 250 kW laadvermogen) en zal ze ook minder snel oververhitten bij een gespierde rijstijl. De later te lanceren Model S Plaid+ zou misschien wel de nieuwe batterijcellen gaan gebruiken, maar dat is nog niet zeker.
De achterbank in de Model S is volledig hertekend. Zo heeft die voortaan een neerklapbare middenarmsteun, is de rugleuning wat schuiner opgesteld en biedt ze ook meer zijdelingse steun. Bovendien zijn de voorstoelen verder naar voren opgesteld waardoor ook meer beenruimte beschikbaar is achterin.
Zowel de kofferruimte achterin als die voorin kregen volgens Tesla een andere vorm, maar het merk belooft dat hun totale volume niet noemenswaardig veranderd is. Er zou dus nog steeds bijna 800 liter in de Model S moeten passen met de achterbank rechtop. Bovendien zou de hoedenplank van de berline eindelijk onder de vloer kunnen worden opgeborgen, zodat je ze niet meer in je garage moet achterlaten als ze in de weg zit.
Net zoals in de Model 3, Y en X krijgt nu ook de Model S deuren die zich laten openen door een druk op een knop. Voor in noodgevallen is er wel nog steeds een mechanische deuropener.
Tesla beweert dat de nieuwe Model S en X op “geavanceerde” banden staan die het rolcomfort versterken.
Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...