Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Honda, pardon, Acura Integra keert terug naar de Verenigde Staten. Hij is straffer dan ooit… maar verschilt op één belangrijk punt met zijn voorgangers.
Acura, het prestigemerk van Honda , onthult het ‘prototype’ van de vijfde generatie van de Integra. Vergis je echter niet: het koetswerk is wel degelijk dat van het eindproduct. De grootste verandering in vergelijking met zijn voorgangers is het aantal deuren. Sinds de eerste Integra van halverwege de jaren ’80 heeft hij steeds een coupékoetswerk gehad. Vandaag keert hij echter terug als een berline, of beter, een vierdeurscoupé.
Het coupékoetswerk, dat doorgaans wordt geassocieerd met rijplezier, staat dus niet langer op het programma, maar Acura belooft dat de mechaniek wel nog fun biedt. De constructeur belooft dat onder de motorkap een manuele zesversnellingsbak ligt, samen met een sperdifferentieel en een VTEC-motor van 1,5 liter. Om het geheel tot stilstand te brengen zijn achter de 19-duimse velgen forse klauwen van Brembo gemonteerd. Tot daar ziet het er allemaal veelbelovend uit, maar over prestaties wordt met nog geen woord gerept.
De officiële lancering van de Integra, die waarschijnlijk is gebaseerd op de nieuwe Civic, is gepland voor de eerste helft van 2022. Acura spreekt nu reeds van een prijskaartje van rond de 30.000 dollar. Hij wordt voor het eerst gebouwd in de VS, in Ohio. Maar blijft hij voorbehouden aan het land van Uncle Sam? Het zou kunnen, want op dit moment is er geen informatie die suggereert dat deze Integra naar het Oude Continent zou komen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.