Honda Integra: de beroemde coupé is terug, of toch bijna…

De Honda, pardon, Acura Integra keert terug naar de Verenigde Staten. Hij is straffer dan ooit… maar verschilt op één belangrijk punt met zijn voorgangers.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 12 november 2021
  • Lancering

Acura, het prestigemerk van Honda , onthult het ‘prototype’ van de vijfde generatie van de Integra. Vergis je echter niet: het koetswerk is wel degelijk dat van het eindproduct. De grootste verandering in vergelijking met zijn voorgangers is het aantal deuren. Sinds de eerste Integra van halverwege de jaren ’80 heeft hij steeds een coupékoetswerk gehad. Vandaag keert hij echter terug als een berline, of beter, een vierdeurscoupé.

VTEC, manuele versnellingsbak en sper

Het coupékoetswerk, dat doorgaans wordt geassocieerd met rijplezier, staat dus niet langer op het programma, maar Acura belooft dat de mechaniek wel nog fun biedt. De constructeur belooft dat onder de motorkap een manuele zesversnellingsbak ligt, samen met een sperdifferentieel en een VTEC-motor van 1,5 liter. Om het geheel tot stilstand te brengen zijn achter de 19-duimse velgen forse klauwen van Brembo gemonteerd. Tot daar ziet het er allemaal veelbelovend uit, maar over prestaties wordt met nog geen woord gerept.

Enkel voor de VS?

De officiële lancering van de Integra, die waarschijnlijk is gebaseerd op de nieuwe Civic, is gepland voor de eerste helft van 2022. Acura spreekt nu reeds van een prijskaartje van rond de 30.000 dollar. Hij wordt voor het eerst gebouwd in de VS, in Ohio. Maar blijft hij voorbehouden aan het land van Uncle Sam? Het zou kunnen, want op dit moment is er geen informatie die suggereert dat deze Integra naar het Oude Continent zou komen.


Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km