Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
De coupévariant Sportback van de elektrische SUV van Audi is officieel onthuld. Zijn meer aflopende daklijn maakt het mogelijk om de luchtweerstandscoëfficiënt te drukken tot 0,25 met de virtuele buitenspiegels of 0,27 met de klassieke exemplaren. Op die manier wint hij 10 kilometer aan rijbereik. Alle beetjes helpen…
50 of 55 quattro
Net zoals de e-tron wordt de e-tron Sportback aangeboden in twee versies: 50 of 55 quattro. De eerste heeft een batterij van 71 kWh en ontwikkelt 313 pk/540 Nm. De tweede heeft 95 kWh ter beschikking en schopt het tot 408 pk/664 Nm. Het WLTP-rijbereik van beide versies ligt op respectievelijk 347 en 446 kilometer.
Praktische bruikbaarheid gevrijwaard
De hoofdruimte daalt in deze coupéversie met 2 centimeter in vergelijking met de e-tron. De koffer blijft daarentegen nagenoeg identiek, met 615 in plaats van 660 liter (kleine extra koffer in de neus inbegrepen).
De eerste leveringen worden in de lente verwacht. De basisprijs van de 50 quattro is 72.800 euro, tegenover 70.950 euro voor de vergelijkbare klassieke e-tron.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?