Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De vierde generatie Dacia Sandero komt tussen 2027 en 2028 en krijgt zowel een versie met verbrandingsmotor als een volledig elektrische variant!
Het is officieel: Dacia krijgt binnenkort nog een elektrisch model in zijn gamma na de kleine Spring. "De nieuwe generatie Sandero zal een verbrandingsmotor hebben, maar zal ook een elektrische versie krijgen", bevestigde Denis Le Vot, voorzitter van Dacia, aan onze conculega's van Automotive News Europe tijdens het autosalon van Genève. Deze vierde generatie van de goedkope hatchback zal echter pas tussen 2027 en 2028 op de markt komen...
We zullen dus nog even moeten wachten op de opvolger van de Dacia Sandero, een model waar we dan ook nog niet heel erg veel over weten. We weten wel al dat hij op dezelfde AmpR Small-architectuur wordt gebouwd als de recent onthulde Renault 5 E-Tech. De Sandero wordt groter dan die laatste en zou daarmee ook in staat moeten zijn om een grotere batterij te krijgen dan het Franse stadswagentje, waardoor hij dus ook meer dan de 400 km van de Renault 5 E-Tech zou moeten kunnen rijden op een laadbeurt.
Maar Dacia heeft nog ander werk voor de boeg. Nog voor de lancering van de nieuwe Sandero, komt het merk met nog drie andere nieuwigheden, te beginnen met de Bigster. Dat wordt een soort verlengde Duster met plek tot 7 passagiers. Deze nieuwe SUV wordt volgend jaar onthuld. Nadien volgen er nog twee andere modellen op het huidige CMF-B-platform alvorens de Sandero wordt vernieuwd. We zijn alvast benieuwd wat dat zal inhouden!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.