Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Het is bijna hetzelfde voertuig als dat waarmee negenvoudig wereldkampioen rally Sebastien Loeb deelnam aan de Dakar!
De Prodrive Hunter, dat is de ‘wegversie’ van het voertuig waarmee Sébastien Loeb tweede werd in de Dakar. Toch zijn er ook verschillen: de V6 van deze uitvoering voor ‘Jan en alleman’ heeft 50% meer vermogen en een nog grotere veerweg!
De 3,5 liter grote V6 levert hier 600 pk en een koppel van 700 Nm, terwijl de veerweg stijgt van 350 naar 400 mm! Prodrive schat dat het model 4 seconden nodig heeft om vanuit stilstand een snelheid te halen van 100 km/u en dat zijn topsnelheid 300 km/u bedraagt! Het interieur is ‘meer verfijnd’ dan dat van de raceversie.
Als jij je ook afvraagt wat het nut is van een voertuig als dit, krijg je het antwoord van David Richards, de baas van Prodrive: “We willen eigenaars de kans bieden om te ontdekken hoe het is om de Dakar-auto van Loeb door de woestijn te rijden, maar met alle comfort van een wegauto en ook met de mogelijkheid om er thuis mee te rijden, door de stad, met een bestemming naar keuze.”
Nog een weetje om je een idee te geven hoe apart dit voertuig is: zijn reservoir is… 480 liter groot! We durven zelfs niet uitrekenen hoeveel het kost om hem vol te tanken aan de huidige prijzen… Al is dat waarschijnlijk niet echt een bekommernis van de toekomstige eigenaars, want de prijs van dit ding bedraagt 1,25 miljoen pond, exclusief belastingen! Omgerekend zo’n 1,5 miljoen euro!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.