DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

Zou de elektrische revolutie PSA helpen om eindelijk opnieuw door te dringen tot de premiummarkt?
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 27 februari 2020
  • Elektrisch

DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

DS zal de PSA-groep waardig vertegenwoordigen op het nakende salon van Genève. Naast de grote berline DS 9 komt het premiummerk van de Franse groep namelijk met deze aantrekkelijke conceptcar voor een elektrische SUV in zijn bagage. Hij heet DS Aero Sport Lounge en heeft behoorlijk karaktervolle en futuristische lijnen, die echter ook “efficiënt” zouden zijn: het design van de 5 meter lange auto is heel sterk bestudeerd om de lucht te doorklieven, zo vertelt het Franse merk, zonder echter precieze stroomlijnwaarden op te geven.

DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

Uiteraard hebben de teams van DS ook hun best gedaan om de binnenafwerking van dit esthetische manifest te verfijnen. We zien er originele materialen (inlegwerk in stro, katoensatijn, stof in microvezel op basis van drie materialen) en futuristische technologie. DS spreekt onder meer over een ultrasone gebarenherkenning die “het gevoel geeft dat je vormen en texturen aanraakt in een volledig vrije omgeving”.

DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

Tot op heden kon PSA enkel rekenen op vrij bescheiden verbrandingsmotoren om te proberen in de kuiten te bijten van de premiummerken, maar dankzij elektrische aandrijving worden de kaarten herverdeeld. De conceptcar heeft een elektromotor van 500 kW of 680 pk en kan zo naar 100 km/u sprinten in slechts 2,8 seconden. Niet bepaald lachwekkend, toch?

DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

De batterij van de conceptcar is al even interessant, met een inhoud van 110 kWh en een “nieuwe technologie” die het resultaat is van de activiteiten van DS in het Formule E. Deze accu geeft de conceptcar een rijbereik van meer dan 650 kilometer.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km