DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

Zou de elektrische revolutie PSA helpen om eindelijk opnieuw door te dringen tot de premiummarkt?
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 27 februari 2020
  • Elektrisch

DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

DS zal de PSA-groep waardig vertegenwoordigen op het nakende salon van Genève. Naast de grote berline DS 9 komt het premiummerk van de Franse groep namelijk met deze aantrekkelijke conceptcar voor een elektrische SUV in zijn bagage. Hij heet DS Aero Sport Lounge en heeft behoorlijk karaktervolle en futuristische lijnen, die echter ook “efficiënt” zouden zijn: het design van de 5 meter lange auto is heel sterk bestudeerd om de lucht te doorklieven, zo vertelt het Franse merk, zonder echter precieze stroomlijnwaarden op te geven.

DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

Uiteraard hebben de teams van DS ook hun best gedaan om de binnenafwerking van dit esthetische manifest te verfijnen. We zien er originele materialen (inlegwerk in stro, katoensatijn, stof in microvezel op basis van drie materialen) en futuristische technologie. DS spreekt onder meer over een ultrasone gebarenherkenning die “het gevoel geeft dat je vormen en texturen aanraakt in een volledig vrije omgeving”.

DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

Tot op heden kon PSA enkel rekenen op vrij bescheiden verbrandingsmotoren om te proberen in de kuiten te bijten van de premiummerken, maar dankzij elektrische aandrijving worden de kaarten herverdeeld. De conceptcar heeft een elektromotor van 500 kW of 680 pk en kan zo naar 100 km/u sprinten in slechts 2,8 seconden. Niet bepaald lachwekkend, toch?

DS Aero Sport Lounge: gespierde en elektrische Franse premium-SUV

De batterij van de conceptcar is al even interessant, met een inhoud van 110 kWh en een “nieuwe technologie” die het resultaat is van de activiteiten van DS in het Formule E. Deze accu geeft de conceptcar een rijbereik van meer dan 650 kilometer.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BYD YangWang U9: 1.300 pk sterke bolide gelanceerd op 25 februari

BYD YangWang U9: 1.300 pk sterke bolide gelanceerd op 25 februari

Hij sprint van 0 naar 100 km/u in minder dan 2 seconden!

Mercedes SL: Maybach- en Mythos-versie in 2025?

Mercedes SL: Maybach- en Mythos-versie in 2025?

Mercedes zou een Mythos-speedsterversie van de SL uitbrengen in 2025, net als een luxueuze Maybach-versie.

Ineos Fusilier: 100 % elektrisch of plug-in hybride!

Ineos Fusilier: 100 % elektrisch of plug-in hybride!

Naast een 100 % elektrische variant zal je ook kunnen kiezen voor een Ineos Fusilier met een plug-in hybride aandrijflijn, waarbij een kleine verbrandingsmotor dienstdoet als range extender.

Dit is de auto van het jaar 2024!

Dit is de auto van het jaar 2024!

De Renault Scénic E-Tech haalt het van de BYD Seal, BMW 5 Reeks, Kia EV9, Peugeot (e-)3008, Toyota C-HR en Volvo EX30.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.599
7 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 53.990
2019
105.433 km

Diesel, Automaat

€ 36.785
2020
29.990 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km