Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Het nieuwe merk Intelligent Mobility (IM) brengt zijn elektrische berline L6 mee naar het autosalon van Genève, met 800 km autonomie en een 0-100 km/u in minder dan 3 seconden.
Het autosalon van Genève belooft heel wat nieuwigheden met zich mee te bregen, en zeker voor SAIC, het moederhuis van MG. De Chinese groep introduceert namelijk een nieuw merk voor de Europese markt, naast de hybride stadswagen MG3. Deze constructeur bestaat al onder de naam ZhiJi of IMMotors in China, maar zal door het leven gaan als Intelligent Mobility (IM) in Europa, als premiumbroer van MG.
Voor zijn debuut in Genève brengt IM een gloednieuwe berline mee met de naam L6. De constructeur heeft nog maar een paar details onthuld over dit nieuwe model, maar geeft wel mee dat er twee versies beschikbaar worden in Europa. Het instapmodel krijgt een maximale autonomie van 600 km dankzij een gewone lithium-ionbatterij, terwijl er nog een tweede versie is met tot 800 km rijbereik dankzij een solidstatebatterij. De krachtigste versie zal ook in staat zijn om in minder dan 3 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten. Dat klinkt alvast veelbelovend!
Helaas is het nog even wachten voor deze cijfers werkelijkheid worden. Hoewel IM dit jaar al in Genève staat, komt het pas in 2025 naar Europa met de L6. De premium Chinese constructeur heeft daarnaast al aangekondigd dat er nog luxeberlines en grote SUV's snel het Europese gamma zullen aanvullen. Het merk heeft dan ook al meerdere modellen in China, waaronder de LS6, LS7 en L7.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...