BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Het is nieuw, maar de stier is nog steeds aanwezig op het legendarische wapenschild van Lamborghini.
Voor de eerste keer in twee decennia heeft de Italiaanse constructeur Lamborghini, die deel uitmaakt van de Duitse Volkswagen-groep, zijn logo vernieuwd. De nieuwe identiteit moet de nieuwe koers van het merk beter belichamen, die Lamborghini in drie woorden samenvat: moedig, verrassend en authentiek. Drie waarden die het nieuwe leidmotief van Lamborghini ondersteunen: Driving Humans Beyond, een slogan die ons eraan moet herinneren dat het merk uit Sant'Agata Bolognese steeds de grenzen, de normen en de overtuigingen wil verleggen.
Zoals het moet anno 2024, is Lamborghini ook begonnen aan een ingrijpende decarbonisatiestrategie. Dat vertaalt zich in een nieuwe grafische merkidentiteit en meer in het bijzonder een nieuw logo dat voor fijnere lijnen kiest, een matte kleurstelling en geen reflecties meer. Een strakker design dat minder bling-bling oogt, zoals de constructeur ook zegt: "Zwart en wit keren terug als hoofdkleuren, die de duidelijke identiteit van het merk symboliseren, terwijl geel en de introductie van goud worden gebruikt als contrasterende elementen". De iconische stier van het merk kan daarnaast nu op zichzelf staan, vooral op de digitale media van de constructeur.
Het Italiaanse merk, dat vorig jaar een recordverkoop kon noteren, is ook begonnen aan zijn elektrificatieplan om zijn decarbonisatiedoelen te behalen. Dit plan, dat Direzione Cor Tauri wordt genoemd, is het grootste investeringsproject in de geschiedenis van Lamborghini, met een totaal budget van naar verluidt 2 miljard euro. Naast verschillende hybride modellen, waaronder de nieuwe Revuelto, is Lamborghini ook van plan om tegen 2028 zijn eerste volledig elektrische model te lanceren. Dit wordt naar verwachting de productieversie van de crossover Lanzador.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!