Nissan Hyper Force: elektrische GT-R

Deze conceptcar moet de toekomstige volledig elektrische Nissan GT-R voorstellen en heeft een solidstatebatterij, maar vooral een vermogen van 1.000 kW (1.360 pk)!

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 25 oktober 2023
  • Toekomst

De reeks Hyper-conceptcars van Nissan voor de Japan Mobility Show 2023 komt aan zijn einde met de meest extreme van allemaal: de Hyper Force! Of moeten we de volgende generatie GT-R zeggen? Alle stijlelementen van Godzilla zijn namelijk aanwezig en worden zelfs tot het uiterste gedreven, met de typische 4 ronde achterlichten die overstemd worden door een giga-achterspoiler. En het concept ziet er niet enkel uit als een extreme sportwagen, hij heeft ook de cavalerie om zijn looks waar te maken.


Solidstatebatterij en 1.000 kW (1.360 pk)!

Het moge duidelijk zijn dat de Hyper Force een conceptcar is die niet in zijn huidige vorm in productie zal gaan, maar Nissan vermeldt toch dat het model een solidstatebatterij heeft en een vermogen van 1.000 kW (1.360 pk)! Een gigantisch vermogen dat natuurlijk onder de vier wielen wordt verdeeld, zoals altijd bij Godzilla. We kunnen ons inbeelden dat de prestaties aardverschuivend zijn, vooral met al het carbon dat Nissan heeft weten te gebruiken in de bouw van het model.



De volgende Nissan GT-R?

Naast zijn vermogen van 1.000 kW (1.360 pk) is de Hyper Force-conceptcar namelijk quasi volledig opgetrokken uit koolstofvezel, van zijn velgen tot aan zijn kuipstoelen met vierpuntsharnassen. Zowat alle mogelijke onderdelen zijn gemaakt uit het ultralichte en ultrastijve materiaal. Volgens het Japanse merk "vertegenwoordigt deze conceptcar de visie van Nissan voor een krachtige en volledig elektrische supercar van de volgende generatie". Met andere woorden: de volgende GT-R belooft indrukwekkender te zijn dan ooit!


Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km