Nissan Hyper Force: elektrische GT-R

Deze conceptcar moet de toekomstige volledig elektrische Nissan GT-R voorstellen en heeft een solidstatebatterij, maar vooral een vermogen van 1.000 kW (1.360 pk)!

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 25 oktober 2023
  • Toekomst

De reeks Hyper-conceptcars van Nissan voor de Japan Mobility Show 2023 komt aan zijn einde met de meest extreme van allemaal: de Hyper Force! Of moeten we de volgende generatie GT-R zeggen? Alle stijlelementen van Godzilla zijn namelijk aanwezig en worden zelfs tot het uiterste gedreven, met de typische 4 ronde achterlichten die overstemd worden door een giga-achterspoiler. En het concept ziet er niet enkel uit als een extreme sportwagen, hij heeft ook de cavalerie om zijn looks waar te maken.


Solidstatebatterij en 1.000 kW (1.360 pk)!

Het moge duidelijk zijn dat de Hyper Force een conceptcar is die niet in zijn huidige vorm in productie zal gaan, maar Nissan vermeldt toch dat het model een solidstatebatterij heeft en een vermogen van 1.000 kW (1.360 pk)! Een gigantisch vermogen dat natuurlijk onder de vier wielen wordt verdeeld, zoals altijd bij Godzilla. We kunnen ons inbeelden dat de prestaties aardverschuivend zijn, vooral met al het carbon dat Nissan heeft weten te gebruiken in de bouw van het model.



De volgende Nissan GT-R?

Naast zijn vermogen van 1.000 kW (1.360 pk) is de Hyper Force-conceptcar namelijk quasi volledig opgetrokken uit koolstofvezel, van zijn velgen tot aan zijn kuipstoelen met vierpuntsharnassen. Zowat alle mogelijke onderdelen zijn gemaakt uit het ultralichte en ultrastijve materiaal. Volgens het Japanse merk "vertegenwoordigt deze conceptcar de visie van Nissan voor een krachtige en volledig elektrische supercar van de volgende generatie". Met andere woorden: de volgende GT-R belooft indrukwekkender te zijn dan ooit!


Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km