Porsche 718 Cayman GT4 RS: radicaal in het kwadraat

De al heel radicale Porsche 718 Cayman GT4 krijgt een nog extremere RS-afgeleide: een bolide voor veeleisende puristen…

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 20 oktober 2021
  • Toekomst

En duidelijk ook voor heel gehaaste puristen… In afwachting van zijn officiële voorstelling in november jaagt Porsche nu al de temperatuur omhoog door de tijd te onthullen die deze RS-versie van zijn Cayman GT4 heeft geklokt op scherprechter Nürburgring: 7 minuten en 09,3 seconden. Dat is een heel indrukwekkende 23,6 seconden sneller dan de al bijzonder performante 718 Cayman GT4.

Voorlopig meldt Porsche niet meer dan dat het exemplaar dat door ontwikkelingsrijder Jörg Bergmeister is gebruikt voor de recordronde was uitgerust met Michelin Pilot Sport Cup 2 R-banden (en een kuipstoel en rolkooi om veiligheidsredenen). Diezelfde banden zullen als optie verkrijgbaar zijn op de productieversie.


De Cayman, die sterk op het circuit afgestemd is maar toch nog straatlegaal blijft, profileert zich als “een van de scherpste auto’s die Porsche ooit heeft ontwikkeld”, zo zou Jörg Bergmeister na zijn recordronde hebben gezegd.

Afspraak heel binnenkort voor alle detailinformatie over de afslank- en spierkuur die Porsche heeft voorzien voor zijn nieuwe ‘speeltje’.


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Porsche ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Porsche zoekertjes nu hier:


Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Ineos Fusilier: 100 % elektrisch of plug-in hybride!

Ineos Fusilier: 100 % elektrisch of plug-in hybride!

Naast een 100 % elektrische variant zal je ook kunnen kiezen voor een Ineos Fusilier met een plug-in hybride aandrijflijn, waarbij een kleine verbrandingsmotor dienstdoet als range extender.

Dit is de auto van het jaar 2024!

Dit is de auto van het jaar 2024!

De Renault Scénic E-Tech haalt het van de BYD Seal, BMW 5 Reeks, Kia EV9, Peugeot (e-)3008, Toyota C-HR en Volvo EX30.

Renault 5 E-Tech electric: wedergeboorte van een e-coon

Renault 5 E-Tech electric: wedergeboorte van een e-coon

De Renault 5 E-Tech electric geeft zich eindelijk bloot. Hij pakt uit met een rijbereik van maximaal 400 km, tot 110 kW (150 pk) en 245 Nm, en een instapprijs van minder dan € 25.000.

Kimera EVO38: de ultieme Lancia 037

Kimera EVO38: de ultieme Lancia 037

De Kimera EVO38 gaat verder dan de EVO37 en voegt vierwielaandrijving toe, waarmee het volgens Kimera de ultieme evolutie wordt van de Lancia waarop hij is gebaseerd.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.599
7 km

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 53.990
2019
105.433 km

Diesel, Automaat

€ 36.785
2020
29.990 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km