MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Porsche "ontketent de Turbo" voor de nieuwe plug-inhybride Cayenne. Dit is namelijk de Cayenne Turbo E-Hybrid, met een gecombineerd koppel van bijna 1.000 Nm!
Porsche lanceerde eerder dit jaar de ingrijpende facelift van de Cayenne met drie motorisaties: de Cayenne met een 3.0 V6 turbo van 353 pk/500 Nm, de Cayenne S met een 4.0 V8 turbo van 474 pk/600 Nm en de plug-inhybride Cayenne E-Hybrid met zijn 3.0 V6 turbo en een elektromotor voor een totaal van 470 pk/650 Nm.
Het Duitse merk zet nu een nieuwe plug-inhybride topversie bovenaan het gamma met de Cayenne Turbo E-Hybrid. Bij dit model vormt een 4.0 biturbo-V8 van 599 pk het hart van de aandrijflijn. Die wordt gekoppeld aan een elektromotor van 130 kW (176 pk) voor een gecombineerd vermogen van 739 pk. Het gecombineerde koppel komt dan weer erg dichtbij de grens van 1.000 Nm, met een totaal van 950 Nm. Het is dus de krachtigste Cayenne van het moment én van de geschiedenis, zelfs krachtiger dan de explosieve Turbo GT van 659 pk, die tegenwoordig enkel nog maar beschikbaar is op enkele markten buiten Europa.
Met deze wapens rondt de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid de kaap van 100 km/u in amper 3,7 seconden, met een topsnelheid van 295 km/u.
Deze versie krijgt ook de nieuwe batterij die we voor het eerst zagen op de gefacelifte Cayenne E-Hybrid, met een capaciteit van 25,9 kWh. De boordlader van 11 kW maakt het mogelijk om de batterij volledig op te laden in ongeveer 2,5 uur. Het elektrische rijbereik schommelt rond de 70 km, afhankelijk van de uitvoering.
Hoewel deze nieuwe motorisatie beschikbaar is op beide koetswerkversies van de Cayenne, is de Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé ook te bestellen met een GT pack speciaal voor sportieve bestuurders. Dat pakket omvat zowel enkele specifieke exterieur- en interieurdetails, maar ook een herziene ophanging en standaard krachtige koolstofkeramische remmen (PCCB, ofwel Porsche Ceramic Composite Brake) voor meer sportiviteit. Daarmee 'vervangt' het GT pack de Turbo GT, die niet meer beschikbaar is op onze markt.
In België kan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid vanaf nu besteld worden voor een vanafprijs van 187.877,83 euro. De Coupé-versie wordt dan weer aangeboden vanaf 191.721,84 euro. Ter vergelijking: dezelfde silhouetten als 'gewone' E-Hybrid zijn te koop voor respectievelijk 112.589,29 euro en 115.836,93 euro.
Ben jij op zoek naar een Porsche Cayenne? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Porsche Cayenne-zoekertjes nu hier:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...