BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Ondanks zijn rondetijd van 7:07.55 min op de Nürburgring Nordschleife verbetert deze bijzondere Porsche Taycan nog niet het record van de Rimac Nevera, maar hij komt in de buurt.
Porsche schudt de rondetijden op de 20,8 km lange Groene Hel nog eens op met een bijzondere Taycan. Met een tijd van 7:07.55 min is de constructeur er helaas nog niet in geslaagd om de recordtijd voor elektrische wagens van 7:05.298 min te breken, gevestigd door de Rimac Nevera in augustus. Maar deze nieuwe tijd is wel maar liefst 26 seconden sneller dan de vorige snelste ronde van de Taycan, en vooral 17 seconden sneller dan de Tesla Model S Plaid met het Track Package, waardoor de Taycan weer de snelste elektrische berline is op de Nürburgring!
Lars Kern heeft deze tijd van 7:07.55 min gevestigd achter het stuur van een Taycan met een speciale aerodynamische bodykit, inclusief een grote achtervleugel. Deze variant van de Duitse elektrische sportberline wisten onze spionagefotografen al verschillende keren te spotten, maar de veranderingen zouden verder gaan dan alleen wat extra downforce. Net als bij de Tesla Model S Plaid krijgt deze snelle Taycan waarschijnlijk een derde elektromotor om zo tot boven de 1.000 pk te gaan! Daarmee moet de 0 tot 100 km/u in minder dan 2 seconden achter de rug zijn, en gaat hij misschien zelfs sneller dan de topsnelheid van 322 km/u van zijn Amerikaanse rivaal.
Porsche kondigt verder aan dat de volledige video van deze recordtijd vrijgegeven zal worden midden maart. Waarom niet vroeger? Waarschijnlijk stelt het Duitse merk dan de facelift voor van zijn elektrische model. Een update die dan ook meteen deze nieuwe variant omvat, die nog krachtiger en sportiever wordt dan de al indrukwekkende Turbo S.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.