BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
Na ons al de conceptversie van de elektrische Twingo-opvolger te hebben voorgesteld, deelt Renault meer informatie over de 5 E-Tech, te beginnen met zijn officiële presentatiedatum! Het Franse merk licht de sluier van zijn elektrische stadswagen van 3,92 m lang op het autosalon van Genève, dat van 26 februari tot 3 maart 2024 doorgaat.
Naast zijn onthullingsdatum krijgen we ook te horen dat de Renault 5 E-Tech de keuze zal bieden tussen twee verschillende batterijen. Bij de lancering krijgt het model een batterijpakket van 52 kWh, waarmee hij tot 400 km per laadbeurt zou kunnen afleggen. Een kleinere batterij van 40 kWh wordt iets later toegevoegd aan het gamma, waarmee de instapprijs van het model moet dalen tot ongeveer 25.000 euro. De Renault 5 E-Tech wordt ook uitgerust met een tweerichtingslader met V2G-functionaliteit (vehicle-to-grid).
Samen met deze nieuwe info deelt Renault ook enkele nieuwe beelden van het uiterlijk van zijn neo-retromodel. Zo zien we onder meer een laadindicator in de vorm van een 5, die de plaats inneemt van de luchthapper op de motorkap van het originele model uit 1972.
Vanaf 30 november biedt Renault de meest ongeduldige klanten de mogelijkheid om een 'R5 R Pass' te kopen voor 150 euro. Daarmee krijgen klanten de mogelijkheid om in avant-première een auto te reserveren, 10 dagen voor de officiële opening van de bestelboeken. Klanten die voor deze oplossing kiezen, ontvangen hun wagen bovendien eerder dan de rest vanaf de herfst van 2024.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...