Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Een revolutie bij Renault. De constructeur heeft besloten om de Espace een vervolg te geven, maar in een nieuwe vorm: vergeet de vliegtuigachtige monovolume, er komt iets moderners in de plaats. Renault probeert ook te verleiden met hoogtechnologisch interieur en is trots op de kwaliteitsindruk.
Zowel vijf als zeven zitplaatsen is de Espace 4,85 meter lang en 1,87 meter breed. De hoogte veranderde sterk: met 1,68 meter is de nieuwe Espace 6 cm lager ondanks de grotere bodemvrijheid. Afwachten wat dit geeft voor de passagiersruimte … Goed nieuws is dat het gewicht daalde. Renault spreekt over 250 kg winst.
Opvallend is de hoge, zwevende middenconsole (met EDC-automaat) en een grote, geïntegreerde tablet. Die heeft een verbeterde versie van Renaults R-Link-systeem, voortaan uitgerust met een capacitief scherm en bijkomende functies. De stereo-installatie werd toevertrouwd aan de goede zorgen van Bose. Tot slot vermelden we het panoramisch dak in vier delen: Renault hecht veel belang aan licht in het interieur.
Onder de duistere naam Multi-Sens groepeert Renault alle technologie die met het rijden te maken heeft. Naargelang de gekozen modus (Eco, Comfort, Neutraal, Sport of Perso) veranderen verschillende functies zoals het 4Control-systeem (vierwielsturing), de elektronische schokdemping (ook een primeur), de stuurbekrachtiging, de motor, de EDS-automaat (met dubbele koppeling), de instrumenten, de sfeerverlichting en zelfs het geluid van de motor.
De Espace wordt alleen beschikbaar met 1.6 turbomotoren, meer bepaald twee diesels ‘130 pk/320 Nm met manuele zesbak of 160 pk/380 Nm met EDC 6) en één benzine (200 pk/260 Nm, EDC 7). Die laatste komt trouwens rechtstreeks uit de Clio RS.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.