Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Om economische en gezondheidsredenen gaat de Zwitserse beurs niet door. De organisatie heeft beslist om het salon opnieuw naar volgend jaar uit te stellen.
Wie herinnert zich nog het Salon van Genève? Die Zwitserse beurs waar elk jaar de meest prestigieuze merken uit de autowereld naartoe kwamen? Als het allemaal wat vaag lijkt, is dat niet abnormaal, want de laatste editie vond plaats in 2019. De twee salons die daarna hadden moeten komen zijn afgelast door de Covid-19-pandemie. En dat is helaas ook komend jaar het geval.
Ondanks de huidige gezondheidsvoorschriften zijn de voorwaarden nog steeds niet ideaal voor het organiseren van dit soort evenementen. Maar dat is niet het enige, want zelfs de constructeurs lijken te twijfelen om naar Zwitserland af te zakken. Zo was de volledige Stellantisgroep niet van plan om te komen, terwijl BMW en Mercedes nog twijfelden.
De halfgeleidercrisis helpt de organisatie ook niet. Wat voor zin heeft het voor constructeurs om geld te pompen in het tentoonstellen van auto’s die ze waarschijnlijk toch niet gaan kunnen verkopen? Maar dat betekent niet dat Genève uitgezongen is. Afspraak – waarschijnlijk – later in het jaar voor het eerste salon van… Qatar. En anders is het wachten tot 2023.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.