Toyota
Daarmee doen de Japanners het al voor het derde jaar op rij beter dan de Volkswagen groep.
Al doet dit ontwikkelingsmodel wel zijn best om zijn nieuwe koetswerk te verbergen onder zijn camouflage…
De 3008 SUV is één van de belangrijkste modellen in de Peugeot-catalogus. De in 2016 voorgestelde en in 2020 opgefriste huidige generatie wordt tegen eind volgend jaar vervangen door deze derde generatie van het model, dat betrapt werd tijdens wintertesten.
Hoewel Peugeot met de 408 net een crossover-coupé heeft gelanceerd in zijn gamma, zal ook deze toekomstige 3008 een aflopende daklijn krijgen. Zo zal hij een graantje kunnen meepikken van dit segment in volle expansie (net als Renault met zijn toekomstige Austral Coupé bijvoorbeeld), maar zich ook duidelijker onderscheiden van zijn grote broer 5008. Ook al probeert de camouflage van het door onze spionnen betrapte model dat te verbergen, de zeer schuin aflopende achterruit lijkt weinig twijfel te laten bestaan.
Niet geheel onverwacht zal deze volgende generatie van de 3008 uitsluitend geëlektrificeerd zijn. Als instapaanbod zouden we de nieuwe lichte hybride benzine-aandrijflijn moeten zien die de huidige generatie binnenkort zal introduceren. Plug-in hybrides en volledig elektrische versies (met twee- of vierwielaandrijving) zullen ook beschikbaar zijn, waaronder een topversie met een rijbereik van meer dan 500 tot 600 km. Er zouden echter geen dieselmotoren meer onder de motorkap van deze toekomstige 3008 zitten.
![]() | ![]() |
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Daarmee doen de Japanners het al voor het derde jaar op rij beter dan de Volkswagen groep.
Een copy paste-operatie die heel wat mensen de wenkbrauwen zal doen fronsen.
In de aanloop naar een volledige elektrificatie tegen 2030 is Ford bezig om zijn operaties in Europa te herzien. In de marge van het Salon van Brussel spraken we met Jon Williams, General Manager van Ford Blue Europe.