Scoop: Hyundai Ioniq 5, nu al een facelift?

Onze spionagefotografen hebben een goed gecamoufleerde Hyundai Ioniq 5 gespot. Krijgt het model de batterij van 84 kWh uit de Ioniq 5 N om zijn rijbereik nog te vergroten?

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 11 september 2023
  • Toekomst

Terwijl Hyundai nog maar pas de sportieve versie van de Ioniq 5 heeft gepresenteerd, werkt het merk blijkbaar al aan een facelift van de klassieke versie van het elektrische model. Onze spionagefotografen hebben namelijk net een zwaar gecamoufleerd exemplaar van de Zuid-Koreaanse crossover gespot in Duitsland. Met de nieuwe Santa Fe en een eventuele Ioniq 7 in aantocht zitten ze duidelijk niet stil bij Hyundai!

Volledig vernieuwd of een mop?

De Ioniq 5 die werd betrapt door onze spionagefotogafen had een dikke laag camouflage aan. Het zou dus kunnen dat het model grondig gewijzigd zal worden, ook al is het nog maar 3 jaar op de markt. Tenzij Hyundai de draak steekt met zijn camouflage en de wijzigingen maar miniem blijven. Kijken we naar de lichtsignaturen voor- en achteraan, lijken ze in ieder geval identiek aan die van het huidige model. Wat wel zou kunnen veranderen, zijn zijn batterijen en zijn rijbereik.

Nieuwe batterij van 84 kWh

Momenteel heeft de Ioniq 5 met het grootste rijbereik een batterij van 77,4 kWh voor een maximaal rijbereik van 507 km. Maar we weten nu ook dat de Koreaanse crossover plek heeft voor een groter pakket. De N-versie heeft namelijk een batterij van 84 kWh, die met een meer efficiënte motorisatie dit rijbereik naar nieuwe hoogten zou kunnen brengen!

Ideale reiswagen?

Qua laadsnelheid weten we echter niet hoe de Ioniq 5 beter zou kunnen doen. Het model kan namelijk al van 10 tot 80% worden bijgeladen in slechts 18 minuten! Met dank aan de architectuur op 800 V die, samen met de grotere batterij van 84 kWh, de Ioniq 5 zou kunnen transformeren in de ideale reiswagen voor langere afstanden. We zijn alvast benieuwd om te zien wat Hyundai aan het bekokstoven is...

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Hyundai? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Hyundai-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.
Foto's ©: Automedia.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Dit is de auto van het jaar 2024!

Dit is de auto van het jaar 2024!

De Renault Scénic E-Tech haalt het van de BYD Seal, BMW 5 Reeks, Kia EV9, Peugeot (e-)3008, Toyota C-HR en Volvo EX30.

BYD YangWang U9: 1.300 pk sterke bolide gelanceerd op 25 februari

BYD YangWang U9: 1.300 pk sterke bolide gelanceerd op 25 februari

Hij sprint van 0 naar 100 km/u in minder dan 2 seconden!

Ineos Fusilier: 100 % elektrisch of plug-in hybride!

Ineos Fusilier: 100 % elektrisch of plug-in hybride!

Naast een 100 % elektrische variant zal je ook kunnen kiezen voor een Ineos Fusilier met een plug-in hybride aandrijflijn, waarbij een kleine verbrandingsmotor dienstdoet als range extender.

Renault 5 E-Tech electric: wedergeboorte van een e-coon

Renault 5 E-Tech electric: wedergeboorte van een e-coon

De Renault 5 E-Tech electric geeft zich eindelijk bloot. Hij pakt uit met een rijbereik van maximaal 400 km, tot 110 kW (150 pk) en 245 Nm, en een instapprijs van minder dan € 25.000.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.599
7 km

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Diesel, Automaat

€ 36.785
2020
29.990 km
€ 53.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km