5. Toyota Hilux

De Japanse autobouwer is bijzonder geïnteresseerd in waterstof! Na de Mirai en meer recent een GR Yaris die aangepast werd voor deze brandstof, is het nu de beurt aan de Hilux. De eerste prototypes met brandstofcel worden in de loop van 2023 in Engeland geassembleerd.
4. Honda CR-V

Terwijl we er in Europa nog op wachten, is de nieuwe Honda CR-V al te koop in de VS. Hij krijgt zelfs een plug-in hybride waterstofaandrijving, die gemonteerd zal worden in dezelfde fabriek waar de autobouwer zijn NSX assembleerde! Deze CR-V, die gebruikmaakt van een technologie die lijkt op wat Renault deed in zijn Scenic Vision Concept, zou in 2024 het levenslicht moeten zien.
3. BMW iX5

We praten al lang over een X5 die rijdt op waterstof, maar nu wordt het concept realiteit! Het Beierse merk is begonnen met de assemblage van een beperkte reeks auto's die in de lente van 2023 de weg op moet om de levensvatbaarheid van deze technologie te testen.

2. Hopium Machina
Net als de eerder genoemde auto's zou de Hopium Machina werkelijkheid moeten worden, maar in een wat verdere toekomst. De Franse autobouwer is immers niet van plan om vóór 2025 auto's te produceren... Toch bestelde Agilauto, de autofinancieringstak van de Franse bank Crédit Agricole, al 10.000 exemplaren van het model!

1. Viritech Apricale
De Viritech Apricale is lang niet de enige sportwagen op waterstof die de komende jaren verwacht wordt. Maar met uitzondering van de Hopium Machina lijkt deze het meest productieklaar! Het Britse merk heeft immers aangekondigd dat de eerste van de 25 geplande auto's in 2024 zal worden geleverd...

Het laatste autonieuws op de voet volgen?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Over de auteur: Vanhouche Sébastien
Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.