Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Conceptcars, nieuwe modellen, legendarische klassiekers, ... Er is dit jaar heel wat te zien in Knokke!
De Zoute Grand Prix is eerst en vooral de gelegenheid voor veilinghuis Bonhams om een enorme veiling te organiseren waar er tal van Ferrari's, Aston Martins, Porsches, Jaguars, Bugatti's en noem maar op onder de hamer gaan. Maar voordat ze worden geveild, worden al deze uitzonderlijke wagens voorgesteld in de Zoute Gallery. Daar vinden we ook enkele moderne creaties terug, zoals de Mondo G van Mercedes. De toegangstickets voor deze tent beginen bij 45 euro.
De Zoute Grand Prix is ook de gelegenheid voor de luxe- en premiumconstructeurs om hun huidige en toekomstige meesterwerken te laten zien. Onder het dak van de Prado Zoute vinden we hedendaagse modellen terug, maar ook conceptcars en enkele unieke creaties. Het is ook onder deze tent dat heel wat modellen hun Belgische première maken! Ook hier moet je minstens 45 euro betalen om binnen te mogen. Een ticket waarmee je beide exposities kan bezoeken is ook beschikbaar vanaf 75 euro.
Maar de Zoute Grand Prix is niet beperkt tot de dijk en de twee gigantische tenten met betalende inkom. Het is in de eerste plaats een prestigieuze regelmatigheidsrally! Voor de gelegenheid wordt de hele kuststad Knokke een weekend lang omgetoverd tot een autoshow in open lucht. Een gelegenheid waar zeldzame oldtimers en moderne bolides het asfalt en de parkeerplaatsen delen, tot groot genoegen van de liefhebbers van mooie koetswerken. Een echt unieke sfeer, die alleen al de trip waard is. Als kers op de taart zijn deze zaken ook gratis te zien, toch als je een parkeerplaats hebt gevonden...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!