Recente tests

3,9 /5 Getest: Renault Zoé, tot wasdom gekomen

Getest: Renault Zoé, tot wasdom gekomen

De nieuwe Zoé, of zo wordt hij ons toch voorgesteld, is niet echt zo nieuw. In feite is dit de tweede evolutie van een model uit 2012. Zijn constant toenemende verkoopcijfers tonen echter dat er zeker interesse is voor het pakket en dat het idee coherent is.

3,8 /5 Getest: Nissan Leaf e+, meer rijbereik

Getest: Nissan Leaf e+, meer rijbereik

De populairste elektrische auto in Europa, de Nissan Leaf, krijgt steeds meer kapers op de kust. Die pakken tegenwoordig uit met grotere batterijen en meer rijbereik, en verlagen daarmee voor veel kopers de psychologische drempel om voor een elektrische auto te kiezen. Maar de Japanners willen zich natuurlijk de kaas niet van het brood laten eten…

3,8 /5 Getest: Renault Clio, het zit vanbinnen

Getest: Renault Clio, het zit vanbinnen

Een succesmodel updaten is geen eenvoudige klus, dus de Fransen gingen omzichtig te werk bij hun topverkoper. Wij onderwerpen de vijfde generatie van de Renault Clio aan een eerste test.

3,6 /5 Rijtest: Opel Corsa GSi, light-GTI

Rijtest: Opel Corsa GSi, light-GTI

In de laatste jaren van zijn leven krijgt deze generatie van de Opel Corsa een GSi-versie. Een logo met betekenis bij Opel, maar slaagt het erin om van deze stadsrakker een sportieveling te maken?

3,7 /5 Getest: Mazda 3, opvallend anders

Getest: Mazda 3, opvallend anders

De Mazda 3, een vaak onderschatte outsider in het segment van de Volkswagen Golf, is aan zijn vierde generatie toe. Die maakt meteen komaf met zijn wat anonieme voorganger.

3,6 /5 Rijtest: Ford Focus 1.5 EcoBlue 120, tabula rasa

Rijtest: Ford Focus 1.5 EcoBlue 120, tabula rasa

“De beste Focus ooit”. Straffe woorden van Ford voor de vierde generatie van zijn populaire Focus. Wij doen de test aan de hand van de dieselmotor met 120 pk en automaat.

3,8 /5 Getest: Mercedes-AMG A 35, de tussenpaus

Getest: Mercedes-AMG A 35, de tussenpaus

De Mercedes A-Klasse heeft zich als nieuwkomer goed geïntegreerd op onze markt. Sportieve kroon op het werk wordt de Mercedes-AMG A 45, maar daarop is het nog even wachten. Is deze Mercedes-AMG A 35 in afwachting daarvan meer dan een braaf zoethoudertje?

3,7 /5 Getest: Audi A1, de tweede ronde

Getest: Audi A1, de tweede ronde

Nu de Belgische Audi-fabriek in Vorst de elektrische e-tron produceert, is de kleine A1 niet langer “onze” Audi. Wel speelt hij nu volop dynamische looks uit om het grote publiek te bekoren. Wij gingen al eens op onderzoek in een eerste test.

3,8 /5 Rijtest: Suzuki Swift Sport, de baard in de keel

Rijtest: Suzuki Swift Sport, de baard in de keel

Ja hoor, de Japanners zijn ook bezweken. De Suzuki Swift Sport geeft toe aan de lokroep van de turbo, maar probeert met 140 pk nog steeds bescheiden te blijven.

3,7 /5 Rijtest: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 130, Frans enigma

Rijtest: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 130, Frans enigma

De Citroën C4 Cactus is wat van zijn stekels kwijt. Dat zie je meteen: zijn opvallende “airbumps” zijn gekrompen, en hij neemt voortaan een dubbele plaats in het gamma in. Wat blijft er over van dat eigenzinnige karakter van de C4 Cactus?

3,8 /5 Rijtest: Volkswagen Polo GTI, sportieve allemansvriend

Rijtest: Volkswagen Polo GTI, sportieve allemansvriend

De nieuwe Volkswagen Polo is in alle opzichten volwassener en groter geworden dan zijn voorganger. De nieuwe Polo GTI is dan weer krachtiger, en krijgt een grotere motor. Benieuwd wat dat geeft…

3,5 /5 Rijtest: Volkswagen up! GTI, mee met de grote jongens?

Rijtest: Volkswagen up! GTI, mee met de grote jongens?

Een 1.0 driecilinder in een stadsauto is geen uitzondering. 115 pk evenmin. Maar wat geeft dat als Volkswagen er zijn legendarische GTI-logo op kleeft? Met andere woorden: draagt deze up! GTI alleen een sportief jasje of kan hij ook mee met de grote jongens?

3,6 /5 Rijtest: Seat Ibiza 1.0 TGI, groen is ‘t gas

Rijtest: Seat Ibiza 1.0 TGI, groen is ‘t gas

De Spaanse constructeur en Volkswagen-dochter Seat wil zich binnen de groep profileren als CNG-specialist. Deze Ibiza TGI wordt het milieuvriendelijke alternatief in het Spaanse B-segment.

3,7 /5 Getest: Kia Ceed, slimme keuze

Getest: Kia Ceed, slimme keuze

In een teruglopend C-segment, dat wordt opgegeten door SUV’s, moet je je als constructeur weten te onderscheiden. Kia’s strategie voor de nieuwe Ceed: voor een relatief bescheiden prijs zo veel mogelijk uitrusting bieden en het aanbod verbreden.

3,4 /5 Getest: Toyota Aygo (2018), de stadsjapanner

Getest: Toyota Aygo (2018), de stadsjapanner

Sinds 2005 bouwt Toyota met de hulp van Citroën en Peugeot een stadsauto voor de Europese markt: de Aygo. In 2014 kreeg de tweede generatie een eigen identiteit, om hem duidelijker van zijn Franse tweelingbroers te onderscheiden. Vandaag is het tijd voor een facelift. Wat brengt die de stadsjapanner bij?

3,6 /5 Getest: Ford Fiesta ST, kleine jongens worden (niet) groot

Getest: Ford Fiesta ST, kleine jongens worden (niet) groot

Wanneer Ford een sportieve afgeleide voorstelt van een ‘alledaags’ model, dan gaan liefhebbers altijd op het puntje van hun stoel zitten. De vorige Fiesta ST was een heerlijk scheurijzer, maar heeft de constructeur zijn karakter weten te vrijwaren bij deze generatiewissel?

3,7 /5 Rijtest: BMW i3s Range Extender, futuristisch sportief

Rijtest: BMW i3s Range Extender, futuristisch sportief

Meer nog dan de i8 is de i3 BMW’s belangrijkste i-model. BMW’s enige volledig elektrische auto – in afwachting van de iX3 – diende als proeftuin voor allerlei hybride en elektrische technieken voor de rest van het gamma. De i3s moet nu een vleugje sportiviteit aan de i3 toevoegen.

3,9 /5 Getest: Mercedes A-Klasse (2018): Hey Mercedes!

Getest: Mercedes A-Klasse (2018): Hey Mercedes!

Een nieuwe designtaal, nieuwe motoren, een nieuwe userinterface en voor het segment ongeziene technologieën: verser dan de derde generatie A-Klasse worden auto’s niet meer. Of de compacte Mercedes de bijhorende verwachtingen kan waarmaken?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...

Welke Renault Austral moet je kiezen? (2024)

Welke Renault Austral moet je kiezen? (2024)

Welke uitvoering, motorisatie en opties moet je kiezen op de Renault Austral in 2024? Het maakt uiteindelijk weinig uit, we leggen uit waarom.

Tesla Model 3: €4.000 goedkoper

Tesla Model 3: €4.000 goedkoper

Tesla heeft de prijs van beide varianten van de Model 3 Highland met 4.000 euro verlaagd, en de Long Range krijgt een nieuwe naam.

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km