Alfa Romeo
Koop jij je auto nog met je hart? Dan zal deze nieuwste evolutie van de Alfa Romeo Giulia je niet onberoerd laten. Zijn nieuwe scherpe look en zijn uitstekende Giorgio-basis zorgen voor de nodige emotie!
Koop jij je auto nog met je hart? Dan zal deze nieuwste evolutie van de Alfa Romeo Giulia je niet onberoerd laten. Zijn nieuwe scherpe look en zijn uitstekende Giorgio-basis zorgen voor de nodige emotie!
De Tonale is een belangrijk model voor Alfa Romeo. Een fiscaal interessante plug-in hybride aandrijflijn moet zijn aantrekkingskracht voor de o zo belangrijke bedrijfswagenmarkt nog verhogen. Maar heeft die versie meer te bieden dan enkel een lage CO2-uitstoot?
De compacte Italiaanse SUV is er eindelijk! Liefhebbers van rijplezier zullen blij zijn, maar misschien gaat dat ten koste van het comfort en de praktische aspecten? Tenzij de situatie net helemaal omgekeerd is...
In het aanbod van de Alfa Romeo Giulia komt tussen de al behoorlijk sportieve Veloce en de extreme Quadrifoglio een nieuwe variant, de Veloce Ti. Heeft hij het nodige in huis om de kloof tussen die twee versies te dichten?
Ondanks hun jonge leeftijd ondergaan de Alfa Romeo Stelvio en Giulia een paar kleine retouches links en rechts. Volstaat dat om de premium concurrentie te evenaren of zelfs te overtreffen?
Het Italiaanse merk is als een kat met negen levens. Nog geen vijf jaar geleden zou je Alfa nauwelijks overlevingskansen toebedeeld hebben. Vandaag zijn de Italianen helemaal terug. Dankzij een sedan en een broodnodige SUV: de Stelvio.
Ook Alfa Romeo heeft een compacte SUV aan zijn catalogus toegevoegd. Een SUV op Porsche-formaat om precies te zijn: met de Stelvio mikken de Italianen op het doelpubliek van de Macan. Maar is de Alfa ook opgewassen tegen de Porsche?
De Giulia, Alfa’s langverwachte middenklasser, is nu anderhalf jaar op de markt. Na enkele kinderziektes komt zijn productie stilaan op kruissnelheid. Wij leenden de sleutels van de sportieve Veloce-uitvoering voor een tussentijdse balans.
Alfa Romeo haalt een historische benaming uit de vriezer voor een nieuwe sportieve variant van zijn Giulia. Die moet niet concurreren met de sensationele Quadrifoglio Verde, maar een compromis vormen tussen de klassieke en de sportieve versie.
Dit is de test waar we eind dit jaar het langst naar uitkeken. De Giulia was even langverwacht bij Alfa Romeo als de Messias in Galilea. Maakt de Italiaan alle beloftes waar?
Het zijn tekenen van de renaissance van het merk. Meesterwerken die tonen dat de artiest het nog steeds in zich heeft. Echte sportievelingen die hun volledige smaakpalet pas op het goeie moment laten proeven…
Geuren, geluiden, trillingen en emoties: zo kunnen we het Alfa-virus samenvatten. Genoeg gepraat, stap in voor een test met een concentraat van dit virus: een authentieke Alfa Romeo Giulia GTA uit 1965.
Vergeet even de MiTo TwinAir en de Giulietta diesel: Alfa Romeo verkondigt aan iedereen die het horen wil dat zijn sportieve verleden vandaag terugkeert. Via de spectaculaire 4C enerzijds, maar ook met de aangepaste sportieve varianten Quadrifoglio Verde van de MiTo en de Giuletta. Het klavertje kleurt groener dan ooit.
Ik duw het gaspedaal in: met een uitzonderlijke kracht wordt de bolide naar voren gekatapulteerd terwijl de uitlaat schreeuwt en de turbo verwoestend hard blaast. Nooit leek een wagen voor op de weg zo sterk op een racebolide. Welkom aan boord van de 4C, een waardige erfgenaam.
De markt van de hippe stadswagens is in volle bloei, Alfa Romeo moest zich dus nog even buigen over zijn MiTo. De kleine Italiaan werd afgestoft om het hoofd te bieden aan de sterke concurrentie.
Er beweegt wat in het segment van de compacte berlines. Na de komst van het legertje Volkswagen-modellen (Golf, Octavia, Leon) weren de gebruikelijke outsiders zich met nieuwe modellen (Peugeot 308, Mazda 3, …) of facelifts. Alfa Romeo nam zijn Giulietta onder handen en gooit hem opnieuw in de strijd met enkele verfijnde details. Met welke troeven?
De tweecilinder van de Fiat 500 onder de motorkap van een Alfa Romeo: dat bericht zou dertig jaar geleden hartaanvallen veroorzaakt hebben. Maar vandaag is dat door de technische vooruitgang en de jacht op CO2 helemaal anders.
Quadrifoglio Verde (of klavertjevier) is een naam die klinkt als een klok en ruikt naar warme banden en verbrande olie. Een naam die memorabele herinneringen oproept en de pittigste versies van de huidige Giulietta en Mito siert. Is de Mito QV een waardige erfgenaam?
In plaats van een ‘echte’ camper te moeten kopen, kan je ook tijdelijk de nodige accessoires in een op maat gemaakte module voor je auto aanschaffen. Zoals met de QUQUQ Busbox-4, speciaal gemaakt voor de meest lifestylegeoriënteerde EV van het moment: de VW ID. Buzz!
Polestar brengt opnieuw een gelimiteerde BST Edition-sportversie uit van zijn elektrische berline Polestar 2, die onlangs een facelift kreeg.
Ben jij er klaar voor om de sensatie van je leven te ervaren? Vroom heeft 5 felbegeerde plaatsen veiliggesteld, zodat jij de co-piloot kan worden van een Porsche GT3 of GT4 tijdens de Porsche Club Francorchamps Days op 8 of 9 april. Wees er snel bij voordat deze unieke kans aan je voorbij gaat!
Deze Mitsubishi XRT Concept is de voorbode van de volgende L200. Hij komt op de markt in Thailand en vervolgens in de rest van Azië en Oceanië, maar zal hij tot Europa geraken?
Audi België heeft samen met Daniel Ost, de Belgische meesterbloemist, een prototype ontwikkeld om een plant in de auto te houden. Als het idee aanslaat bij de klanten, zal dit plantje ook aangeboden worden als accessoire.
Ja, je kan al met een Jaguar rijden voor een zeer schappelijke prijs. Maar is dat wel een goed idee?
Ford gaat binnenkort de bestelboeken openen van zijn iconische Bronco op enkele Europese markten, waaronder België. Maar je zal je moeten haasten, want er zijn er niet genoeg voor iedereen!
Het is gemakkelijker dan ooit om een Model S, 3, X of Y te testen. Je moet enkel een afspraak maken op de site van Tesla, ter plaatse eens bellen en je bent binnen.