Citroen
Het design van de Franse SUV evolueert naar een rijpere en soberdere stijl. Maar beschikt hij nog altijd over zijn sublieme ‘gewatteerde’ ophangingscomfort?
Het design van de Franse SUV evolueert naar een rijpere en soberdere stijl. Maar beschikt hij nog altijd over zijn sublieme ‘gewatteerde’ ophangingscomfort?
De C5 X trekt meerdere kaarten. Hij neemt de kenmerken over van breaks en SUV’s, maar zonder deel uit te maken van deze twee segmenten. Citroën definieert hem als een grote reisauto. Maar heeft hij alles in huis om op dat vlak uit te blinken?
Na de ë-C4 komt Citroën met een puur elektrische variant van zijn meest populaire bestelbreak. Deze volledig uitstootvrije ë-Berlingo is een opsteker voor kroostrijke gezinnen op zoek naar een auto die zowel schoon als praktisch is.
Brengt de sympathieke AMI van Citroën een revolutie teweeg in het transport in de stad? Het grappige karretje van 7.290 euro trekt in elk geval alle aandacht wanneer hij voorbij komt gereden.
Zoals iedereen weet doet Citroën dingen graag net dat ietsje anders. Bevestigt ook deze nieuwe generatie van de C4 die traditie? Het ziet er wel naar uit…
Naast zijn praktische kwaliteiten schitterde de SUV C5 Aircross van Citroën vooral door zijn zijdezachte wegcontact. Wordt dat gevoel nog versterkt door zijn plug-inhybride aandrijflijn?
Tot voor enkele jaren bleef Citroën wat afzijdig aan de kant staan als het op SUV’s aankwam. Maar kijk, vandaag zijn er de C3 Aircross, C4 (voordien bekend als Cactus) en deze C5 Aircross. Is die laatste met zijn dieselmotoren de comfortabele kilometervreter waar de Fransen hem graag voor willen uitspelen? We zoeken het uit.
Citroëns nieuwe slagschip, de C5 Aircross, mikt op rijcomfort en op veelzijdigheid om gezinnen te charmeren. Zet hij daarmee de Renault Kadjar in de schaduw, die recent een technische update kreeg?
In tegenstelling tot wat alle autoconstructeurs lijken te geloven, is niet elke SUV-klant op zoek naar een ‘sportieve’ en daardoor vrij stug opgehangen auto. Er zijn ook best wat mensen die vooral comfort willen. Enkel Citroën lijkt dat door te hebben en bewijst dat op uitmuntende wijze met de C5 Aircross.
De Citroën C4 Cactus is wat van zijn stekels kwijt. Dat zie je meteen: zijn opvallende “airbumps” zijn gekrompen, en hij neemt voortaan een dubbele plaats in het gamma in. Wat blijft er over van dat eigenzinnige karakter van de C4 Cactus?
In zijn eerste jaar op de markt rijfde de Citroën C3 Aircross de titel van VAB-gezinswagen van het jaar binnen. Dat zijn meteen mooie adelbrieven voor de debutant. Tijd voor een tussentijdse evaluatie.
De derde generatie Citroën Berlingo combineert de populaire Citroën-stijl met een zee aan ruimte. Haalt hij de ludospace terug uit de vergeethoek?
Citroën versmelt zijn C4 en C4 Cactus. Het resultaat is origineler dan een gewone C4, maar minder speciaal dan een Cactus. De Fransen wilden hem bovendien zachter doen rijden. Slaagt hij erin om op dat vlak een echte Citroën te zijn?
In de tweede helft van dit jaar wordt er een heus offensief van compacte SUV’s op ons losgelaten. Hoe onderscheid je je als constructeur dan van de rest? Citroën heeft een idee…
Met de Renault Clio, Peugeot 208, Ford Fiesta, Opel Corsa en consoorten is het B-segment bijzonder felbevochten. Om daarin op te vallen, doet de gloednieuwe Citroën C3 een beroep op een hedendaags en funky jasje. En op een bijzonder handig gadget.
Fans van de films van Louis de Funès herkennen de voorvader van deze Citroën E-Méhari meteen. De Fransen zorgden nu ook voor een opvolger, die bovendien volledig elektrisch rijdt. Tijd voor wat fun?
Laat je niet bedotten door z’n ongewijzigde uiterlijk. De Citroën C4 is wel degelijk onder handen genomen, maar daar is aan de buitenkant eigenlijk niets van te merken. De veranderingen vind je terug bij de motorisaties en bij het multimediasysteem, maar is dat voldoende om de vlam weer in de pan te laten slaan?
De DS 3 mag dan de ster van het gamma zijn, ook de DS 4 zie je behoorlijk vaak rijden. Sinds kort is hij leverbaar met een nieuwe benzine- en dieselmotor die we gingen testen in de buurt van Parijs.
Een lange tocht die in schoonheid afgesloten werd met enkele rondes op het circuit van Silverstone!
Het kan op het eerste zicht ongeloofwaardig lijken, maar de voorvader van de Audi 60 was wel degelijk… een Mercedes concept car!
10 jaar na de lancering van de hybride hypercar wordt de P1 eindelijk dakloos! Maar Lanzante heeft daarbij een handje moeten helpen...
Het is wel nog wachten tot de volgende generatie van de dakloze Brit.
De resultaten die behaald werden op dit circuit uitgerust met inductielaadlussen zijn bemoedigend.
Een project voor de auto-industrie, maar dat ook ruimer toegepast kan worden!
De nieuwe generatie van de uitsluitend geëlektrificeerd aangedreven Kia is er. Maar tegen welke prijs?
Relax. Dat is de naam die Toyota koos voor zijn nieuwe aanbod van 10 jaar/200.000 km garantie. Een gratis programma dat zowel geldt voor nieuwe als tweedehands Toyota’s.