Recente tests

3,7 /5 Test: Renault Austral, potentieel overtuigend

Test: Renault Austral, potentieel overtuigend

De Austral heeft de zware taak om de Koleos en de Kadjar te vervangen en Renault op die manier opnieuw een plek te geven in het segment van de familiale SUV’s. Maar heeft hij daar de capaciteiten voor?

3,8 /5 Test: Renault Mégane E-Tech Electric (160 kW), gewaagde zet, geslaagd resultaat

Test: Renault Mégane E-Tech Electric (160 kW), gewaagde zet, geslaagd resultaat

Met de nieuwe 100% elektrische Mégane E-Tech Electric neemt Renault in het C-segment afscheid van hatchbacks met verbrandingsmotoren... Al blijft het op twee paarden wedden door de huidige generatie voorlopig in het aanbod te houden.

Renault Kangoo vs VW Caddy: grote gezinsvrienden

Renault Kangoo vs VW Caddy: grote gezinsvrienden

Bij hun generatiewissel zijn de Renault Kangoo en Volkswagen Caddy onbetwistbaar hogerop geklommen. Zodanig zelfs dat ze hun oorsprong als werkpaard doen vergeten en een steeds ruimer en meer moduleerbaar interieur bieden. Maar wat moet dat dan kosten?

3,6 /5 Eerste test: Renault Arkana, betaalbare SUV-coupé

Eerste test: Renault Arkana, betaalbare SUV-coupé

Het subsegment van de SUV-coupés is ingenomen door de premiummerken, maar trekt nu ook de aandacht van massaconstructeurs. Zo kneedt Renault zijn Captur om tot de Arkana met aflopende daklijn achteraan. Is hij een gewone opportunistische stijlfiguur of een volwaardig model met een interessante persoonlijkheid?

3,3 /5 Test: Renault Twingo Electric, platform eindelijk benut

Test: Renault Twingo Electric, platform eindelijk benut

Tot vandaag maakte de Renault Twingo helaas geen gebruik van zijn platform dat is ontwikkeld met ruimte voor een batterijmodule zodat een elektrische variant mogelijk is. Die ‘vergissing’ wordt nu rechtgezet.

3,6 /5 Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4WD, hetzelfde maar dan beter

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4WD, hetzelfde maar dan beter

Een jaar geleden onderging de tweede generatie van de Koleos een subtiele facelift. Daarbij werd vooral de mechaniek onder handen genomen: er kwamen twee nieuwe motoren bij, waaronder een diesel van 190 pk.

3,6 /5 Test: Renault Clio E-Tech, achterstand ingelopen?

Test: Renault Clio E-Tech, achterstand ingelopen?

Renault heeft niet bepaald vroeg voor hybridisering gekozen. Zijn nieuwe en op papier vrij veelbelovende E-Tech-technologie kan de constructeur misschien helpen om zijn achterstand in te lopen. We hebben het onderzocht aan het stuur van de nieuwe Clio E-Tech.

3,7 /5 Getest: Renault Captur, zwaarbewapend

Getest: Renault Captur, zwaarbewapend

Als voortrekker van de trend van de compacte SUV’s heeft de Renault Captur het aantal rivalen zien exploderen tijdens zijn carrière. Het was dus tijd voor hem om zich nieuwe wapens aan te meten. Volstaan die om de leiding te behouden?

3,9 /5 Getest: Renault Zoé, tot wasdom gekomen

Getest: Renault Zoé, tot wasdom gekomen

De nieuwe Zoé, of zo wordt hij ons toch voorgesteld, is niet echt zo nieuw. In feite is dit de tweede evolutie van een model uit 2012. Zijn constant toenemende verkoopcijfers tonen echter dat er zeker interesse is voor het pakket en dat het idee coherent is.

3,8 /5 Getest: Renault Clio, het zit vanbinnen

Getest: Renault Clio, het zit vanbinnen

Een succesmodel updaten is geen eenvoudige klus, dus de Fransen gingen omzichtig te werk bij hun topverkoper. Wij onderwerpen de vijfde generatie van de Renault Clio aan een eerste test.

3,6 /5 Getest: Renault Kadjar, tussentijds schoonheidsslaapje

Getest: Renault Kadjar, tussentijds schoonheidsslaapje

Als je het in het C-segment waar wilt maken moet je competitief en dynamisch uit de hoek komen. Dat geldt nog meer voor het segment van de C-SUV’s. Een van die uitdagers is de Kadjar, die in 2015 verscheen en nu een discrete facelift kreeg met krachtigere motoren.

3,8 /5 Test: Renault Scénic 1.3 TCe 140, internationaal karakter

Test: Renault Scénic 1.3 TCe 140, internationaal karakter

De naam “Scénic” gaat al een eeuwigheid mee. Renault gaf hem in 2016 een nieuw design om zijn monovolume te laten opboksen tegen het SUV-geweld. Nu wapent het merk hem met een nieuwe 1.3 turbobenzine, die het samen met partners Nissan en Mitsubishi én met Mercedes heeft ontwikkeld.

3,8 /5 Rijtest: Alpine A110, de retrorenaissance

Rijtest: Alpine A110, de retrorenaissance

De trofee voor grootste wederopstanding in sportwagenland het afgelopen jaar gaat ongetwijfeld naar de Alpine A110. Maar wat kan deze Fransman op Belgische bodem?

3,8 /5 Rijtest: Renault Mégane R.S., rationaliseren?

Rijtest: Renault Mégane R.S., rationaliseren?

Na twee radicale generaties krijgt de Mégane van de specialisten van Renault Sport meer elektronische gadgets. Dat maakt hem efficiënter, maar verliest hij zijn radicale karakter daardoor niet?

3,7 /5 Test Renault Scénic 1.3 TCe: dapper hart

Test Renault Scénic 1.3 TCe: dapper hart

De Scénic mag als eerste model uitpakken met de nieuwe motor 1.3 TCe, die zijn weg zou moeten vinden naar allerlei modellen van de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi en van Daimler. Wat denken we van dit slimme turbobenzineblokje?

Alpine A110 vs Porsche 718 Cayman: een kwestie van evenwicht

Alpine A110 vs Porsche 718 Cayman: een kwestie van evenwicht

Het lange wachten wordt eindelijk beloond: de Alpine A110 is terug. Maar wat is deze “opvolger” waard in vergelijking met de referentie van Porsche? We gingen het na in een ballet met de Berlinette en de Cayman als guest stars.

3,9 /5 Renault Mégane RS: op het scherpst van de snee

Renault Mégane RS: op het scherpst van de snee

De RS debuteerde in 2004 met de tweede generatie van de Mégane. Hij begon zijn carrière met een 2.0 van 225 pk. De vorige generatie, nummer drie, deed het nog met vermogens van 250 tot 275 pk. Nu is het de beurt aan generatie vier.

3,6 /5 Alpine A110: de wederopstanding!

Alpine A110: de wederopstanding!

Vijf jaar spreken we al over de terugkeer van Alpine. Na die lange wachttijd is dit eindelijk onze eerste test. Laat ons er geen doekjes om winden: hij rijdt geweldig.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Toyota: twee nieuwe C-segment SUV’s!

Toyota: twee nieuwe C-segment SUV’s!

Naast de 100% elektrische bZ Compact SUV concept, één van de 6 elektrische bZ-modellen die het merk in 2026 op de markt wil hebben, werkt Toyota ook aan een hybride opvolger voor de C-HR.

Dit is de EQT, zijn ‘Macro Polo’-module en de camperversie!

Dit is de EQT, zijn ‘Macro Polo’-module en de camperversie!

Met zijn elektrische bestelwagen wil Mercedes iedereen bedienen, van de kleinste tot de grootste avonturier.

Lexus Electrified Sport: elektrisch, met ‘solid state’ en handgeschakeld?

Lexus Electrified Sport: elektrisch, met ‘solid state’ en handgeschakeld?

Het premium-merk van de Toyota-groep wil met zijn elektrische modellen inzetten op rijplezier, en haalt daarvoor alles uit de kast.

Video: de Tesla Semi met 800 km rijbereik is eindelijk geleverd bij Pepsi!

Video: de Tesla Semi met 800 km rijbereik is eindelijk geleverd bij Pepsi!

Het merk maakt van de gelegenheid gebruik om een video vrij te geven van zijn Semi die een volle aanhanger trekt over een traject van 800 km, en dat zonder te moeten opladen.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Zoveel kost de MG4

Zoveel kost de MG4

De prijzen van de elektrische hatchback met een dynamische look zijn bekend, en eerder aanlokkelijk.

Deze unieke ‘50 jaar Porsche Design’ 911 2.4 Targa is te koop

Deze unieke ‘50 jaar Porsche Design’ 911 2.4 Targa is te koop

Dit model vormde de inspiratiebron voor de gloednieuwe 911 Edition 50Y Porsche Design.

Audi lanceert een nieuwe laaddienst

Audi lanceert een nieuwe laaddienst

Die biedt makkelijk toegang tot laadpunten in heel Europa en werkt ook met een abonnementsformule voor goedkopere laadtarieven.

Zoveel kost de nieuwe Ford Ranger

Zoveel kost de nieuwe Ford Ranger

Je moet minimum € 44.750 exclusief BTW veil hebben voor een exemplaar, en dan hebben we het zelfs niet over de nieuwe Platinum topuitvoering!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km