Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
10 jaar geleden wekten ze de interesse van slechts een handvol liefhebbers. Vandaag doen de turbo, vierwielaandrijving en vijfcilinder duidelijk dromen, want de waarde is zo explosief gestegen dat het model voor de meeste mensen onbetaalbaar geworden is.
10 jaar geleden werden ze nog vaak omgebouwd tot ‘driftmonsters’. 5 jaar geleden was dat nog steeds zo. Maar vandaag? Jonge verzamelaars zijn er verzot op. Dit model is dan ook een synthese van de specialiteiten van het merk: een compact formaat, achterwielaandrijving en een zescilinder in lijn.
De 205 wordt vaak de beste GTI aller tijden genoemd en is door alle fases gegaan: van een verwaarloosde kar voor mensen zonder budget tot een zwaar getunede Johnny-bak. Vandaag trekt hij echter verzamelaars aan die hem terug naar zijn oorspronkelijke staat brengen.
De voorbije 2 tot 3 jaar pas is de waarde van de R5 Turbo plots omhoog geschoten. De agressieve look, het geblaas van de turbo, het wat maffe kantje van het concept en de zeldzaamheid maken er behoorlijk uniek aanbod van op de markt.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.